ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فایزر و بیون‌تک کارآزمایی بالینی واکسن اختصاصی کرونا امیکرون را آغاز کردند

فایزر و بیون‌تک امروز اعلام کردند که مرحله کارآزمایی بالینی نسخه جدید واکسن کرونا را که به‌طور اختصاصی برای مقابله با سویه امیکرون ساخته شده، آغاز کردند. این سویه جدید از زمان ظهور با کمک ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

فایزر و بیون‌تک امروز اعلام کردند که مرحله کارآزمایی بالینی نسخه جدید واکسن کرونا را که به‌طور اختصاصی برای مقابله با سویه امیکرون ساخته شده، آغاز کردند. این سویه جدید از زمان ظهور با کمک جهش‌های پرتعداد خود موفق به گریز از سیستم ایمنی و ابتلای افراد واکسینه شده است.

به گزارش رویترز، این دو شرکت می‌خواهند پاسخ ایمنی حاصل از واکسن اختصاصی امیکرون را روی افراد غیرواکسینه‌ای که برای اولین بار سه دوز واکسن را دریافت می‌کنند و افرادی آزمایش نمایند که قبلا دو دوز واکسن معمولی کرونا را زده بودند و حالا فقط خواهان دوز تقویتی هستند.

فایزر و بیون‌تک همچنین عملکرد دوز چهارم واکسن فعلی را برای کسانی که سه دوز این واکسن را زده‌اند و سه تا شش ماه از تزریق آن‌ها می‌گذرد، بررسی و آن را با عملکرد دوز چهارم واکسن اختصاصی امیکرون مقایسه خواهند کرد. این دو شرکت قرار است در مجموع روی 1400 داوطلب آزمایش‌های خود را انجام دهند.

واکسن کرونا فایزر

واکسن اختصاصی کرونا امیکرون به کنترل همه‌گیری کمک می‌کند

«کاترین جانسن»، مدیر تحقیق و توسعه واکسن فایزر می‌گوید: «هرچند تحقیقات و داده‌های جهان واقعی نشان می‌دهند که دوز تقویتی سطح بالایی از محافظت را در برابر بیماری حاد و بستری ناشی از امیکرون به ارمغان می‌آورد، اما احساس نیاز می‌کنیم که در صورت کمرنگ شدن این ایمنی در طول زمان و جهت کمک به مقابله با امیکرون و سایر سویه‌های احتمالی پیش رو آماده باشیم.»

فایزر پیش‌تر گفته بود که دو دوز از واکسن قبلی این شرکت احتمالا برای محافظت از فرد در برابر ابتلا به امیکرون کافی نیست و ممکن است ایمنی در برابر بستری شدن و مرگ کمرنگ شود. با این حال، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) می‌گوید با دوز سوم یک واکسن mRNA مثل واکسن فایزر و بیون‌تک می‌توان به ایمنی 90 درصدی در برابر بستری شدن دست پیدا کرد.

مدیرعامل فایزر چندی قبل در یک مصاحبه گفته بود که واکسن اختصاصی کرونا امیکرون در ماه مارس آماده می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی