ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ با انتشار ویدیویی، قابلیت‌های اگزینوس 2200 را به نمایش گذاشت

سامسونگ چند وقت پیش از اگزینوس 2200، اولین تراشه‌اش با پردازشگر گرافیکی AMD رونمایی کرد. حالا کره‌ای‌ها با انتشار ویدیویی، قابلیت‌های این چیپ پرچمدار را به تصویر کشیده‌اند. سامسونگ با انتشار این ویدیو، روی قابلیت‌های ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

سامسونگ چند وقت پیش از اگزینوس 2200، اولین تراشه‌اش با پردازشگر گرافیکی AMD رونمایی کرد. حالا کره‌ای‌ها با انتشار ویدیویی، قابلیت‌های این چیپ پرچمدار را به تصویر کشیده‌اند.

سامسونگ با انتشار این ویدیو، روی قابلیت‌های گیمینگ چیپ خود تاکید کرده و همچنین مدعی شده اگزینوس 2200، همان تراشه‌ای است که گیمرها به دنبالش بوده‌اند. با وجود چنین موضوعی، سامسونگ اطلاعاتی درباره عملکرد این چیپ منتشر نکرده و تنها از بهبود 2 برابری عملکرد واحد پردازش عصبی (NPU) خبر داده است.

قابلیت‌های تراشه اگزینوس 2200 سامسونگ

برخی قابلیت‌های گیمینگ که سامسونگ در ویدیوی اخیر به تصویر کشیده، VRS و فناوری AMIGO نام دارند. VRS مخفف نرخ سایه‌زنی متغیر است و اجازه می‌دهد که صحنه‌های پویا با فریم‌ریت پایدارتری به تصویر کشیده شوند. فناوری AMIGO هم روی مدیریت مصرف انرژی تمرکز دارد و اجازه می‌دهد با یکبار شارژ، بیشتر با دستگاه بازی کنید.

از بازی که بگذریم، جدیدترین تراشه سامسونگ از پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) بهبودیافته‌ای هم بهره می‌برد که می‌تواند عکاسی بدون لگ در رزولوشن 108 مگاپیکسل را در اختیار کاربران قرار دهد. اگزینوس 2200 همچنین به اولین مودم اگزینوس مجهز شده که برای ارتباط پایدارتر و سریع‌تر، از 3GPP Release 16 پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ از این تراشه در سری گلکسی S22 استفاده خواهد کرد؛ پرچمدارهایی که در تاریخ 20 بهمن به صورت رسمی معرفی می‌شوند. البته در کنار اگزینوس 2200، باید منتظر استفاده از چیپ اسنپدراگون 8 نسل 1 هم در این محصولات باشیم.

اگزینوس 2200

با وجود انتشار این ویدیو، برای اطلاع از عملکرد دقیق این تراشه پرچمدار سامسونگ باید منتظر عرضه دستگاه‌‌های مجهز به آن باشیم. البته تا به امروز نتایج بنچمارک‌های مختلفی از این چیپ به اینترنت راه پیدا کرده که همه در یک راستا قرار نمی‌گیرند.

سامسونگ امسال نباید تنها با کوالکام رقابت کند و مدیاتک هم با دیمنسیتی 9000 کره‌ای‌ها را به چالش می‌کشد. طبق نتایج بنچمارک گیک‌بنچ، دیمنسیتی 9000 می‌تواند اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1 را شکست دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی