ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

متاورس
تکنولوژی

تیم کوک: اپل پتانسیل زیادی در متاورس می‌بیند و روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند

«تیم کوک» مدیر عامل اپل در جریان جلسه اعلام درآمد این شرکت با تحلیلگران و سرمایه‌گذاران، درباره متاورس صحبت کرد و در پاسخ به «کیتی هوبرتی» تحلیلگر مورگان استنلی، توضیح داد که غول فناوری «پتانسیل ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

«تیم کوک» مدیر عامل اپل در جریان جلسه اعلام درآمد این شرکت با تحلیلگران و سرمایه‌گذاران، درباره متاورس صحبت کرد و در پاسخ به «کیتی هوبرتی» تحلیلگر مورگان استنلی، توضیح داد که غول فناوری «پتانسیل زیادی در این فضا می‌بیند.»

اپل روی متاورس سرمایه‌گذاری خواهد کرد

کوک در توضیحات خود عنوان می‌کند که اکنون توسعه دهندگان بیش از 14 هزار اپلیکیشن را در اپ استور ارائه کرده‌اند که از چارچوب ARKit اپل استفاده می‌کنند که «تجربه‌های باورنکردنی واقعیت افزوده» را برای میلیون‌ها کاربر فراهم می‌کنند. با اشاره به این موضوع، او توضیح می‌دهد که اپل «پتانسیل زیادی» در این فضا می‌بیند و بر این اساس سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

متاورس

ما شرکتی هستیم که در زمینه نوآوری فعالیت می‌کنیم و همیشه در حال بررسی فناوری‌های جدید و نوظهور هستیم و این حوزه برای ما بسیار جالب است. هم اکنون 14000 اپلیکیشن ARKit را در اپ استور داریم که تجربه‌های واقعیت افزوده باورنکردنی را فراهم می‌کنند و در این فضا پتانسیل زیادی می‌بینیم و بر همین اساس در حال سرمایه‌گذاری هستیم.

کوک در پاسخ به سوال دیگری توضیح داد که این شرکت زمانی که قصد دارد وارد بازار جدیدی شود، به دنبال حوزه‌ای است که سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات به طور مشترک در آن حضور دارند. هرچند او در توضیحات خود به جزئیات زیادی اشاره نداشت، اما بیان کرد مناطقی وجود دارند که «بیش از اندازه» علاقه اپل را برانگیخته‌اند.

طبق گزارش‌ها، اپل در نظر دارد تا اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را به زودی در سال جاری عرضه کند. با این حال، بلومبرگ اخیرا گزارش کرده بود که اپل در توسعه این محصول با مشکلاتی مواجه شده است و احتمالا عرضه آن تا سال 2023 به تعویق بیفتد.

همچنین در گزارش‌های قبلی توضیح داده شده بود که تمرکز اپل در هدست خود روی «متاورس» نیست و محصول واقعیت ترکیبی آن‌ها بیشتر روی بازی، ارتباطات و محتوا تمرکز خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی