ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسن کرونا مدرنا
علمی

واکسن کرونا مدرنا از سازمان غذا و داروی آمریکا تاییدیه کامل گرفت

شرکت داروسازی مدرنا اعلام کرد که سازمان غذا و داروی آمریکا به واکسن کرونا این شرکت تاییدیه کامل داده است. مدرنا حالا پس از فایزر به دومین شرکتی تبدیل می‌شود که واکسن کووید-19 آن‌ها در ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

شرکت داروسازی مدرنا اعلام کرد که سازمان غذا و داروی آمریکا به واکسن کرونا این شرکت تاییدیه کامل داده است. مدرنا حالا پس از فایزر به دومین شرکتی تبدیل می‌شود که واکسن کووید-19 آن‌ها در آمریکا تاییدیه کامل گرفته است.

از آن‌جایی که واکسن ویروس کرونا اولین محصول مدرناست که در آمریکا تاییدیه کامل دریافت کرده، «استفان بانسل»، مدیرعامل این شرکت در بیانیه‌ای در این باره گفت: «این اتفاق یک دستاورد مهم در تاریخ مدرنا محسوب می‌شود.»

واکسن مدرنا بیش از یک سال است که با مجوز اضطراری به بازار عرضه شده و توسط مردم استفاده می‌شود. با این حال، سازمان غذا و دارو به‌تازگی بررسی همه جانبه این واکسن را به پایان رسانده و اکنون می‌تواند به‌صورت مستقیم استفاده از این محصول را به افراد بالای 18 سال توصیه کند. واکسن مدرنا تحت برند Spikevax توزیع خواهد شد.

واکسن کرونا مدرنا

واکسن کرونا مدرنا با بررسی اطلاعات 30 هزار نمونه بالینی مجوز گرفت

تاییدیه کامل واکسن مدرنا بر اساس داده‌های به دست آمده از کارآزمایی بالینی حدود 30 هزار نفر صادر شده است. این داده‌ها ثابت می‌کند که استفاده از واکسن mRNA این شرکت خطری ندارد و می‌تواند در برابر ویروس کرونا موثر باشد. علاوه بر این، به اندازه یک سال اطلاعات درباره این واکسن موجود است، چون واکسن مدرنا در طول همه‌گیری فقط در آمریکا به ده‌ها میلیون بزرگسال تزریق شده است.

واکسن کرونا این شرکت در کنار چندین واکسن معتبر دیگر در بازار موجود است و تزریق همه آن‌ها تاکنون جان میلیاردها نفر از شهروندان جهان را نجات داده است. مدرنا حالا با توجه به شیوع سویه شدیدا مسری امیکرون مشغول ساخت یک واکسن اختصاصی برای این واریانت است و سعی دارد اطلاعات مربوط به آن را تا ماه مارس آماده کند.

در عین حال، سازمان‌های بهداشتی توصیه می‌کنند که برای محافظت حداکثری در برابر امیکرون همه شهروندان به تزریق دوز سوم واکسن اقدام کنند و البته توجه بیشتری به شیوه‌نامه‌های بهداشتی داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی