ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رنو نیسان میتسوبیشی
اخبار خودرو

انقلاب ژاپنی فرانسوی؛ رنو نیسان میتسوبیشی تا پایان این دهه 35 خودروی برقی عرضه می کند

ماه می گذشته بود که گروه رنو نیسان میتسوبیشی از ایجاد تغییرات ساختاری برای حذف آلاینده‌های کربنی از کسب و کار خود خبر داد. حالا این گروه چندملیتی در راستای تحقق هدف مذکور گفته تا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

ماه می گذشته بود که گروه رنو نیسان میتسوبیشی از ایجاد تغییرات ساختاری برای حذف آلاینده‌های کربنی از کسب و کار خود خبر داد. حالا این گروه چندملیتی در راستای تحقق هدف مذکور گفته تا پایان دهه کنونی ۳۵ مدل برقی را عرضه خواهد کرد. برای توسعه این مدل‌ها در ۵ ساله آینده ۲۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد شد.

رنو نیسان میتسوبیشی

بر اساس اطلاعات موجود در بیانیه مطبوعاتی مربوط به نقشه راه جدید، ۹۰ درصد از این ۳۵ خودروی برقی بر مبنای ۵ پلتفرم مشترک ساخته خواهد شد. این پلتفرم‌ها عبارتند از CMF-AEV، KEI-EV، LCV-EV، CMF-EV و CMF-BEV. همانطور که قابل حدس است، هر کدام از این پلتفرم‌ها به یک کلاس‌ متفاوت تعلق دارد.

می‌دانیم که پلتفرم CMF-BEV اکنون در حال توسعه بوده و در سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد. این پلتفرم برای تولید جایگزین نیسان میکرا، نسل جدید رنو R5 و محصولات آلپین (آلپاین) به کار گرفته می‌شود.

رنو نیسان میتسوبیشی

به منظور اینکه حمل و نقل الکتریکی برای عموم مردم ارزان‌قیمت باشد، گروه رنو نیسان میتسوبیشی با تأمین‌کنندگان مشترکی همکاری خواهد کرد. این گروه طوری برنامه ریزی کرده که هزینه ساخت باتری را تا سال ۲۰۲۶ به اندازه ۵۰ درصد و تا سال ۲۰۲۸ به اندازه ۶۵ درصد کاهش دهد. دستیابی به ظرفیت ساخت باتری تا ۲۲۰ گیگاوات ساعت دیگر هدفی است که نیسان میتسوبیشی دنبال می‌کند.

علاوه‌بر این‌ها، رنو نیسان میتسوبیشی تولید باتری‌های جامد را از اواسط ۲۰۲۸ آغاز می‌کند. این گروه وعده داده چگالی انرژی را در مقایسه با باتری‌های لیتیوم یونی فعلی تا دو برابر و سرعت شارژ را تا سه برابر افزایش دهد. بد نیست اشاره کنیم این گروه خودروسازی در حال حاضر مشغول توسعه نسل بعدی سیستم‌های مدیریت باتری است. این نسل با هدف کنترل و مدیریت تمامی فرایندها در چرخه کامل عمر باتری توسعه می‌یابد.

رنو نیسان میتسوبیشی

ناگفته نماند بر اساس استراتژی تدوین شده، گروه رنو نیسان میتسوبیشی تکنولوژی‌ خودران را جدی‌تر از قبل دنبال خواهد کرد. این گروه فروش ۱۰ میلیون خودروی مجهز به فناوری خودران تا سال ۲۰۲۶ را هدف گرفته است. ضمن اینکه اولین خودروی کاملا مبتنی بر نرم‌افزار این گروه خودروسازی با پشتیبانی مادام العمر از آپدیت‌های از راه دور تا سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی