ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون
تکنولوژی

یک تبعه چینی بخاطر کلاهبرداری 1 میلیون دلاری از اپل، به 26 ماه زندان محکوم شد

یک تبعه چینی به جرم کلاهبرداری 1 میلیون دلاری از اپل به 26 ماه زندان در آمریکا محکوم شد. او به مدت 3 سال و نیم از هنگ کنگ آیفون تقلبی به آمریکا می‌برد، از ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

یک تبعه چینی به جرم کلاهبرداری 1 میلیون دلاری از اپل به 26 ماه زندان در آمریکا محکوم شد. او به مدت 3 سال و نیم از هنگ کنگ آیفون تقلبی به آمریکا می‌برد، از اپل درخواست گارانتی تعویض می‌کرد و پس از دریافت دستگاه‌های جدید، محصولات را به کشورهایی مثل هنگ کنگ می‌فرستاد.

به گزارش وزارت دادگستری آمریکا، «هایتنگ وو» 32 ساله در سال 2013 به آمریکا مهاجرت کرد تا در رشته مهندسی تحصیل کند. او در سال 2015 فارغ‌التحصیل شد و دو سال بعد به استخدام قانونی یک شرکت درآمد. ولی از همان حوالی زمانی کلاهبرداری از اپل را شروع کرد.

در این کلاهبرداری آیفون طرح اصل با IMEI جعلی و شماره سریال متناظر با دستگاه‌های اصل اپل از هنگ کنگ به آمریکا وارد می‌شد. سپس وو به همراه همدستانش این دستگاه‌ها را با ادعای محصولات اصلی که هنوز گارانتی‌شان تمام نشده، به اپل برمی‌گرداندند تا از سرویس تعویض این شرکت استفاده کنند. در نهایت آیفون‌های اصل به کشورهای خارجی از جمله هنگ کنگ ارسال می‌شد.

آیفون 13

وو به کلاهبرداری از اپل اعتراف کرده است

وو برای انجام این کار از چند نفر از جمله همسرش کمک می‌گرفت. او همچنین اسناد شناسایی جعلی ساخته و چند صندوق پستی تجاری باز کرده بود. وو حالا اعتراف کرده که حدود 1 میلیون دلار از اپل کلاهبرداری کرده و قصد داشته این کار را ادامه دهد. او و همدستانش در ماه دسامبر 2019 دستگیر شدند و از همان موقع در بازداشت به سر می‌برند.

این تبعه چینی در ماه مه 2020 اعتراف کرد که در زمینه کلاهبرداری پستی گناهکار است. حالا دیروز قاضی «امت جی. سالیوان» وو را به 26 ماه حبس محکوم کرد. مدت این حبس در زمان بازداشت او سپری شده، اما وو همچنین باید 987 هزار دلار به اپل خسارت بپردازد.

رسیدگی به این پرونده به دست وزارت امنیت میهن، واحد تحقیقات امنیت میهن و واحد بازرسی پستی آمریکا انجام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

    ۱. هشدار! آنکه بتواند شرکت خبره (گارانتی) را گول بزند همچنین و بسادگی میتواند کالای تقلّبی را به مشتریان -نوعاً ناآگاه- هم بیندازد. چه بسا در کشورهای دیگر نیز تاجری توانسته باشد از آب گل‌آلود تحریم چنین ماهی بگیرد.
    ۲. وانگهی، اگر چین دوست ماست و نوکر امریقا نیست چرا مشتری ایرانی نتواند کالای چینی را بیواسطه از سازندۀ چینی بخرد؟ لابد میگی: کارخانجات چین، دولتی نیستند و از جریمۀ تحریم می‌ترسند؛ ضمن اینکه راه انتقال پول بسته است.
    - درسته که جریمۀ تحریم ظالمانه، برای شهروند امریقائی هم ناعادلانه و زیانبار است و برای شرکتهای بزرگ بین‌المللی هم طاقت‌فرساست ولیک اگر سدّ تحریم از چندجا بشکند دیگر بابای امریقا هم نمی‌تواند با همۀ دنیا در افتد.
    مورچگان گر بکنند اتحاد، شیر ژیان را بدرانند پوست
    چه رسد به سُمب و شاخ گلّۀ بوفالو که اگر اتحاد داشتند چارتا شیر مفتخور را پامال و نابود میکردند!
    بهرحال، دول استقلال‌طلب بایستی بین خودشان مکانیزمی محرمانه (انکار شده) برقرار نمایند تا از یوغ نظارت امپریالیزم امریقا رهایی یابند. چرا و تاکی باید تک‌تک و جداگانه نازش کشند و التماسش نمایند؟
    مثلًا با همین رمزارز البته نه از انواع فعلی [که ساخته و پرداختۀ امریقاست چون ترامپت تراکنش بیتکوین از/به ایران را نیز تحریم نمود] بلکه از نوعی جدید که فقط ساخته و مشترک -بین خودشان- باشد. نمی‌دانم چرا چین و روسیا با اینکه دانش نرم‌افزاری و سرمایۀ لازم را دارند بجای فکرکردن به جنگ جهانی، ابزار امپریالیزم امریقا (fatf و سوئیفت) را خنثیٰ نمی‌کنند. با پیوستن کره‌شمالی، ونزوئلا، کوبا، ایران -و سپس سایرین- سدّ تحریم از چندجا میشکند؛ بطوری که دیگر نه ائتلاف امریقا و اذنابش و نه هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند ترمیمش نماید.
    و السلام

    • علیسان بلوچی
      علیسان بلوچی | ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

      👍👍👍

مطالب پیشنهادی