ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویروس کرونا امیکرون
سلامت

سازمان بهداشت جهانی: امیکرون BA.2 نسبت به BA.1 بیماری حادتری ایجاد نمی‌کند

زیرسویه کرونا امیکرون BA.2 که چند وقتی است توجهات را به خود جلب کرده، ظاهرا نسبت به سویه اولیه امیکرون BA.1 بیماری وخیم‌تری ایجاد نمی‌کند. یک مقام سازمان بهداشت جهانی با این اظهارنظر همچنین اعلام ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

زیرسویه کرونا امیکرون BA.2 که چند وقتی است توجهات را به خود جلب کرده، ظاهرا نسبت به سویه اولیه امیکرون BA.1 بیماری وخیم‌تری ایجاد نمی‌کند. یک مقام سازمان بهداشت جهانی با این اظهارنظر همچنین اعلام کرد که واکسن‌ها در برابر زیرسویه‌های مختلف امیکرون محافظت یکسانی به ارمغان می‌آورند.

به گزارش رویترز، دکتر «بوریس پاولین» از گروه واکنش کووید-19 سازمان بهداشت جهانی (WHO) گفت بر اساس داده‌هایی که از دانمارک به دست آمده، به نظر می‌رسد که هیچ تفاوتی میان وخامت بیماری بین این دو زیرسویه وجود ندارد، ولی BA.2 می‌تواند در سطح جهانی جای BA.1 را بگیرد. دانمارک اولین کشوری است که امیکرون BA.2 در آن غالب شده است.

دکتر پاولین ادامه داد: «با بررسی سایر کشورهایی که BA.2 در حال تسخیر آن‌هاست، شواهدی مبنی بر افزایش نرخ بستری بیش از آن‌چه انتظار می‌رفت، دیده نمی‌شود.» این مقام سازمان بهداشت جهانی همچنین گفت واکسن‌ها در جلوگیری از نمونه‌های حاد بیماری موثر عمل کرده‌اند. او یادآور شد که BA.2 به سرعت در حال گرفتن جای BA.1 است، اما اثر چندان متفاوتی نخواهد داشت. با این حال، به اطلاعات بیشتری برای اظهارنظر قطعی در این زمینه نیاز داریم.

امیکرون BA.2

امیکرون BA.2 حدود 33 درصد مسری‌تر است

دیروز در گزارشی به اطلاع شما رساندیم که پژوهشگران دانمارکی در مطالعه‌ای متوجه شده‌اند که زیرسویه BA.2 در مقایسه با BA.1 حدود 33 درصد مسری‌تر است. این زیرسویه در هفته دوم ژانویه توانست جای سویه اولیه را در دانمارک بگیرد. در حال حاضر اگرچه اکثر کشورهای دنیا هنوز با سویه اولیه امیکرون درگیرند، اما پاولین می‌گوید BA.2 در کشورهای فیلیپین، نپال، قطر و هند هم وجود دارد به سویه غالب تبدیل می‌شود.

با وجود این که هنوز اطلاعات کافی درباره این جهش جدید در دسترس نیست، ولی برای مطالعه هرآنچه تاکنون درباره کرونا امیکرون BA.2 به دست آمده، می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید. به نظر می‌رسد که فعلا بهترین راه برای مقابله با همه‌گیری، واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی