ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایستگاه فضایی بین المللی
علمی

عمر ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال 2031 با سقوط در اقیانوس آرام به پایان می‌رسد

ایستگاه فضایی بین‌المللی کمتر از 10 سال دیگر یعنی ژانویه 2031، پایانی غمگین‌انگیز خواهد داشت و با رسیدن به زمین، درون «اقیانوس آرام» خواهد افتاد و عمرش به پایان خواهد رسید. گزارشات جدید از انتقال ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

ایستگاه فضایی بین‌المللی کمتر از 10 سال دیگر یعنی ژانویه 2031، پایانی غمگین‌انگیز خواهد داشت و با رسیدن به زمین، درون «اقیانوس آرام» خواهد افتاد و عمرش به پایان خواهد رسید.

گزارشات جدید از انتقال ایستگاه فضایی بین‌المللی که این هفته توسط ناسا منتشر شد، سرنوشت نهایی این ایستگاه را تائید کرد. در این برنامه، طرحی برای فرستادن تاسیسات این ایستگاه به اقیانوس در «Point Nemo» - مکانی در اقیانوس آرام که فاصله بسیار زیادی از خشکی دارد – درنظر گرفته شده است. Point Nemo امروزه معروف به گورستان فضایی است، زیرا برای فرود کنترل شده زباله‌های فضایی به درون اقیانوس هدف قرار می‌گیرد.

ناسا اخیرا اعلام کرده فعالیت‌های ایستگاه فضایی تا سال 2030 ادامه خواهد داشت. تا آن زمان، این ایستگاه 30 ساله خواهد شد. اما پس از آن، به علت افزایش هزینه‌ها در زمینه تعمیرات و حفظ این ساختار سالخورده، ناسا قصد دارد به زندگی آن پایان دهد.

بدین ترتیب، ایستگاه در ژانویه سال 2031 به پایان عمر خود می‌رسد و مهندسان آن را از مدارش در 250 مایلی زمین، بیرون می‌کنند. قطعات ایستگاه در جو خواهد سوخت و تنها قطعاتی که نسوخته‌اند با ورود به جو زمین، درون اقیانوس سقوط خواهند کرد.

اکتشافات فضایی ادامه دارد

ایستگاه فضایی بین المللی فضانوردان را قادر می‌سازد تا در حین انجام آزمایش‌های علمی در شرایط بی‌وزنی، اقامت طولانی مدت در فضا را تجربه کنند. هرچند که به پایان عمر این ایستگاه نزدیک می‌شویم، اما این فعالیت‌ها هنوز ادامه دارند. مهندسان ناسا در تلاشند تا در این سال‌های باقی‌مانده نیز ماموریت‌های فضایی دیگری انجام داده و تا حد ممکن اطلاعات کافی و مورد نیاز خود در تحقیقات را جمع‌آوری کنند.

ایستگاه فضایی

در دسامبر گذشته، آژانس فضایی «روسکوسموس» روسیه یک اقامت 12 روزه در این ایستگاه را برای دو گردشگر فضایی ژاپنی ترتیب داد. ناسا نیز قصد دارد تا چند ماه دیگر اولین ماموریت گردشگری فضایی خود را راه‌اندازی کند. طبق گزارش‌ها، هر شخص برای تجربه این لحظات باید مبلغ 55 میلیون دلار پرداخت کند.

ایستگاه فضایی جدید

ناسا به دنبال پیشنهادهای مختلف برای ساخت ایستگاه فضایی جدید است. تاکنون شرکت‌های «بلو اوریجین» ،«Northrop Grumman» و «Nanoracks» طرح‌هایی در این زمینه ارائه کرده‌اند، اما هنوز هیچکدام تائیدیه نهایی را کسب نکرده‌اند. این آژانس قصد دارد تا سال 2028 یک مرکز جدید در فضا – برای اطمینان از حضور مداوم انسان در مدار پایینی زمین – بسازد.

جدا از آنچه ناسا در این زمینه انجام می‌دهد، چین نیز درحال ساخت یک ایستگاه فضایی است که سه فضانورد در آن زندگی می‌کنند. روسیه همچنین درحال برنامه‌ریزی برای ساخت ایستگاه فضایی دیگری است که طبق برنامه‌ریزی‌ها باید تا سال 2025 در مدار خود مستقر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی