ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی بازی Broyalty: Defend Your Castle؛ قلعه سازی در دوران قرون وسطی

بازی Broyalty: Defend Your Castle یک عنوان نقش آفرینی جدید از استودیو Starkit LLC است که همین ماه پیش منتشر شده. در این بازی که سبک قرون وسطایی دارد، باید قلعه خود را بسازید و ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۲

بازی Broyalty: Defend Your Castle یک عنوان نقش آفرینی جدید از استودیو Starkit LLC است که همین ماه پیش منتشر شده. در این بازی که سبک قرون وسطایی دارد، باید قلعه خود را بسازید و آن را با ساکنانی که می‌توانند کارهای مختلفی انجام دهند، ارتقا دهید. در نهایت و به مرور زمان می‌توانید ارتش خود را ایجاد و آن‌ها را تجهیز کنید تا به دنیایی پر از چالش‌ها و نبردها وارد شوند. Broyalty: Defend Your Castle شامل دو حالت PvP و PvE می‌شود و در این مطلب قصد داریم تا آن را برای شما معرفی کنیم.

معرفی بازی Broyalty: Defend Your Castle

درست مانند بسیاری از بازی‌های نقش آفرینی یا حتی استراتژیک، در Broyalty: Defend Your Castle نیز با یک دنیای فانتزی مواجه هستیم که در آن باید قلمرو خود را تشکیل دهید و با دشمنان خود که شامل اورک‌ها می‌شوند مبارزه کنید تا علاوه بر دفاع از قلمرو خود، دشمنان را برای همیشه نابود کنید. البته بازی فقط به همین یک مورد محدود نمی‌شود و در آن قابلیت‌های بسیار زیادی جز حمله به دشمنان دارید.

شهرسازی در بازی Broyalty: Defend Your Castle

بازی Broyalty: Defend Your Castle

در مقایسه با سایر عناوین با این سبک، مانند بازی Heroes of Whitestone که هفته گذشته معرفی کرده بودیم، در Broyalty: Defend Your Castle کنترل بسیار گسترده‌تر و بیشتری روی پروسه شهرسازی دارید. در واقع در این بازی می‌توانید ساختمان‌های بسیار زیادی را تولید کنید که هر کدام از آن‌ها برای اهداف خاصی مانند تولید سکه، تولید غذا یا تمرین سربازان ایجاد می‌شوند.

همچنین سرزمین شما به ساکنین خود نیز نیاز دارد. آن‌ها علاوه بر اینکه در نبردها نیروهای دفاعی و هجومی شما محسوب می‌شوند، ساختمان‌های شما را نیز مدیریت می‌کنند. به عنوان مثال ساختمانی که به تولید غذا مشغول می‌شود، حتما یک یا چند ساکن باید در آن کار کند. ساختمان‌های دیگر نیز به همین صورت با استفاده از ساکنین کارهای خود را انجام می‌دهند.

سازه‌های درون بازی به دسته‌بندی‌های مختلف تقسیم می‌شوند. می‌توانید از بین دسته بندی‌های مختلفی مانند سازه‌های دفاعی و مدیریتی سازه مورد نظر خود را انتخاب و آن را در سرزمین خود ایجاد کنید. البته تمام آن‌ها از ابتدا قابل دسترس نیستند و به مرور زمان می‌توانید ساختمان‌های بیشتری را به قلمرو خود اضافه کنید.

از جمله ساختمان‌های مهم یک قلمرو می‌توان به آهنگری اشاره کرد که در آن می‌توانید سلاح‌ها و زره‌های حدید ایجاد کنید و با استفاده از آن‌ها ارتش خود را قدرتمندتر از قبل کنید. همچنین تمام سلاح‌های درون بازی از سطح بندی خاصی برخوردار هستند و طبیعتا هرچه میزان سطح آن‌ها بالاتر باشد، قدرت هجومی بیشتری نیز دارند.

از طرفی دیگر با رسیدن به سطح 3 قلمرو خود، می‌توانید یک اتاق نشیمن در قلعه ایجاد کنید که تعداد ساکنان قلمرو شما را افزایش می‌دهد یا اعضای جدیدی را به قلعه خود وارد کنید.

هرچند بازی از نظر ساختار کمی متفاوت و پیچیده‌تر به نظر می‌رسد، اما اگر تجربه بازی کلش آف کلنز را داشته باشد، احتمالا عناصر آشنای بسیار زیادی در روند شهرسازی و گسترش قلمرو آن مشاهده کنید.

ساکنین در بازی Broyalty: Defend Your Castle

همانطور که گفتیم، قلعه و قلمرو شما برای توسعه و شکوفایی به ساکنان خود نیاز دارد که حرفه‌های مختلفی دارند. به طور پیش فرض، هر یک ساز ساکنان سطوح مختلفی از مهارت‌های حرفه‌ای خاص را دارند که البته می‌توان با آموزش باعث بهبود آن‌ها شد. حرفه‌های اصلی بازی شامل آشپز، خزانه دار، کیمیاگر، نجار و واحد رزمایش می‌شود و می‌توانید مردم سرزمین خود را در یکی از این نقش‌ها به کار بگیرید.

منبع اصلی بازی نوعی قطعه ای شیشه‌ای خاص محسوب می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سلاح و تجهیزات زرهی جدیدی ایجاد کنید. این منابع شامل پنج دسته مختلف در رنگ‌های مختلف می‌شوند که هر کدام از آن‌ها را نیز به روش‌های مختلفی می‌توان کسب کرد.

نبردها و مبارزات در بازی Broyalty: Defend Your Castle

بازی Broyalty: Defend Your Castle

ارتش خود را به دو صورت مختلف تجهیزات فیزیکی و جادویی می‌توان تجهیز کرد که تمام آن‌ها بر اساس نیاز شما قابل تنظیم است. به عنوان مثال می‌توانید یکی از سربازان خود را به سلاح‌های فیزیکی مانند تبر مجهز کنید و برای یکی از سربازان دیگر از سلاح‌های جادویی راه دور استفاده کنید.

تنوع سلاح‌های درون بازی نیز بسیار خوب است و به مرور زمان می‌توانید سلاح‌‌های جدیدی را در دسترس ارتش خود قرار دهید. همچنین زره مورد نیاز هر یک از اعضا ارتش خود را نیز می‌توانید تنظیم کنید.

نحوه انجام نبردهای نیز بر اساس قرار دادن بازیکنان در مکان‌های مناسب انجام می‌شود. به عنوان مثال در حالت PvE باید بر اساس نحوه قرار گرفتن ارتش و نیروهای دشمنان خود و البته با توجه به تجهیزات در اختیار بازیکنان خود، آن‌ها را در موقعیت‌های مناسبی قرار دهید تا در سریع‌ترین زمان ممکن دشمنان خود را نابود کنید.

به عنوان مثال ممکن است در بخشی از محیط نبرد، تعداد دشمنان بسیار بیشتر باشد. بنابراین می‌توانید در آن قسمت از محیط نبرد سربازان بیشتری را قرار دهید. همچنین به سطح مقاومت و سلاح دشمنان خود نیز باید توجه داشته باشید.

جمع بندی معرفی بازی Broyalty: Defend Your Castle

بازی Broyalty: Defend Your Castle

بازی Broyalty: Defend Your Castle یک گزینه عالی برای طرفداران بازی‌های نقش آفرینی و استراتژیک محسوب می‌شود که احتمالا اگر به شهرسازی و انجام نبردهای استراتژیک علاقه‌مند باشید بخش تک نفره آن برای چندین ساعت شما را سرگرم خواهد کرد.

از جمله نکات مثبت بازی می‌توان به عدم نیاز به اینترنت ثابت اشاره کرد که البته برای آن دسته از بازیکنانی که به بازی‌های آنلاین و چند نفره علاقه دارند، می‌تواند نکته منفی محسوب شود. البته ساختار بازی به گونه‌ای است که می‌توان انتظار داشت تا در آینده حالت چندنفره و آنلاین نیز به آن اضافه شود.

از جمله ویژگی‌های مثبت دیگر بازی که ارزش تجربه آن را افزایش می‌دهد، می‌توان به طیف وسیعی از ساختمان‌ها، آیتم‌ها، قهرمانان و قابلیت‌ها برای بازی اشاره کرد.

همچنین بازی کاملا به صورت رایگان ارائه شده و مشخصا توسعه‌دهندگان در آن از پرداخت‌های درون برنامه‌ای پشتیبانی کرده‌اند، اما این امر چندان زیاد مورد استفاده قرار نگرفته و به هیچ وجه تجربه بازی را خراب نمی‌کند. البته احتمالا سازندگان به عنوان نوعی استراتژی اولیه، نیاز به پرداخت‌های درون برنامه‌ای را در بازی خود بسیار کاهش داده‌اند.

دانلود بازی Broyalty: Defend Your Castle

بازی Broyalty: Defend Your Castle

بازی به تازگی برای دو سیستم عامل اندروید و آی‌او‌اس منتشر شده و در همین زمان کوتاه آمار بسیار خوبی برای آن ثبت شده است. در گوگل پلی، تاکنون بیش از 100 هزار کاربر نسبت به نصب آن اقدام کرده‌اند و بیش از 8 هزار نظر برای آن ثبت شده که در نهایت به امتیاز خوب 4.3 رسیده است. نمره باز در اپ استور نیز 4.5 است.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت، احتمال عرضه آپدیت و به‌روزرسانی‌های زیاد برای آن است. هرچند بازی به تازگی منتشر شده اما تاکنون یک به‌روزرسانی پس از انتشار نیز برای آن منتشر شده که برخی مشکلات گزارش شده کاربران برای بهبود تجربه آن برطرف شده است.

Broyalty: Defend Your Castle

Broyalty: Defend Your Castle

سازنده: Starkit Studio LLC قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 236/157 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی