ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

متاورس
تکنولوژی

ارزش معاملات املاک در متاورس احتمالا امسال به 1 میلیارد دلار می‌رسد

میزان فروش املاک و مستغلات در چهار پلتفرم اصلی متاورس طی سال گذشته حدود 500 میلیون دلار بود و یک شرکت تحلیل متاورس اکنون انتظار دارد این میزان در سال جاری دو برابر شود و ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

میزان فروش املاک و مستغلات در چهار پلتفرم اصلی متاورس طی سال گذشته حدود 500 میلیون دلار بود و یک شرکت تحلیل متاورس اکنون انتظار دارد این میزان در سال جاری دو برابر شود و به یک میلیارد دلار برسد.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط شرکت تحلیلی متاورس «Metametric Solutions»، در سال گذشته فروش املاک و مستغلات در چهار پلتفرم اصلی متا‌ورس که شامل سندباکس، دیسنترالند، Cryptovoxels و Somnium می‌شوند، از مرز نیم میلیارد دلار فراتر رفته است. این چهار پلتفرم در مجموع بیش از 250 هزار قطعه زمین با اندازه‌های مختلف را شامل می‌شوند.

این شرکت پیش‌بینی کرده که فروش املاک در متاور‌س می‌تواند امسال دو برابر شود و در سال 2022 به نزدیک 1 میلیارد دلار برسد.

متاورس

رشد بازار املاک و مستغلات در متاورس

طبق گزارش Brandessence Market Research، انتظار می‌رود بازار املاک و مستغلات متاورس با نرخ رشد مرکب سالانه 31 درصد، از سال 2022 تا 2028 رشد کند.

تاکنون چندین کمپانی از متا‌ورس به عنوان یک فرصت چندین تریلیون دلاری یاد کرده‌اند و طبق ‌پیش‌بینی بانک‌های سرمایه‌گذاری جهانی گلدمن ساکس و مورگان استنلی، متاورس می‌تواند به یک موقعیت 8 تریلیون دلاری تبدیل شود.

همچنین یکی از استراتژیست‌های جهانی «بنک آو امریکا» از متاورس به عنوان فرصت بزرگی یاد کرده بود که در آن رمزارزها به طور گستره به عنوان یک ارز مورد استفاده قرار خواهند گرفت. او در این رابطه توضیح داد: «من قطعا معتقدم که این یک فرصت عظیم و بزرگ است.»

در چند وقت گذشته نیز شرکت‌های بزرگ فناوری توجه زیادی به دنیای متا‌ورس داشته‌اند. اخیرا «تیم کوک»، مدیرعامل اپل در بیانیه‌ای توضیح داد که این شرکت پتانسیل زیادی در این فضا مشاهده می‌کند و ظاهرا کوپرتینویی‌ها قصد سرمایه‌گذاری در متاورس را دارند. از جمله پروژه‌های دیگری که اخیرا برای این فضا دیجیتال معرفی شده، می‌توان به اولین کلاس درس مجازی در متاورس اشاره کرد که امسال برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی