ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

مدیرعامل دکتر ساینا از ارائه سرویس آزمایش در محل خبر داد؛ سرویس‌های دیگر سلامت‌محور هم در راهند

مدیرعامل دکتر ساینا با بیان اینکه افراد زیادی از خدمات آزمایشگاهی استفاده می‌کنند و بخش قابل توجهی درباره دریافت این خدمت در محل آگاهی ندارند، از ارائه سرویس آزمایش در محل دکتر ساینا خبر داد. ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۵

مدیرعامل دکتر ساینا با بیان اینکه افراد زیادی از خدمات آزمایشگاهی استفاده می‌کنند و بخش قابل توجهی درباره دریافت این خدمت در محل آگاهی ندارند، از ارائه سرویس آزمایش در محل دکتر ساینا خبر داد.

«مهدی خدادادی»، با تاکید بر اینکه توسعه خدمات دکتر ساینا صرفا بر اساس تقویت زنجیره ارزش خدمات سلامت با کیفیت و استاندارد است به دیجیاتو گفت: «ارائه سرویس آزمایش در محل نیز در همین راستا و به عنوانی راهکاری برای دسترسی بهتر کاربران به روند پیشگیری از بیماری تا درمان آن است.»

خدادادی درباره اضافه شدن امکان آزمایش در محل دکتر ساینا گفت: «خدمت آزمایش در محل یکی از حلقه‌های زنجیره ارزش دکتر ساینا است.»

او با اشاره به اینکه ارائه خدمت آزمایش در محل مدتی است که از طرف آزمایشگاه‌ها یا مجموعه‌های آنلاین حوزه سلامت ارائه می‌شود، به تشریح شیوه ارائه این خدمت در دکتر ساینا پرداخت و گفت: «مولفه‌های سلامت همچون نمونه‌گیری، حفظ زنجیره سرد نمونه و رساندن سلامت نمونه به آزمایشگاه در روند ارائه این خدمت بسیار قابل توجه است.»

به گفته او سرویس آزمایش در محل بخشی از زنجیره سلامت دکتر ساینا است و این حلقه هم باید با بیشترین کیفیت ممکن ارائه شود.

روند انتخاب آزمایشگاه برای ورود به دکتر ساینا

خدادادی با توضیح درباره روند بررسی استانداردهای آزمایشگاه توسط دکتر ساینا، به دیجیاتو در مورد چگونگی انتخاب این آزمایشگاه‌ها گفت: «این روند شامل استانداردهای بسیار بالا و سختگیرانه‌ای است. بررسی دستگاه‌ها و ابزارآلات آزمایشگاهی و بررسی نمونه‌ها توسط مدیر تیم پزشکی دکتر ساینا، فقط بخشی از این روند است.»

به گفته او این روش منجر به تایید کیفیت خدمات رسانی در آزمایشگاه خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه رصد و بررسی همه مراحل از دریافت نمونه تا ارسال آن به آزمایشگاه و در نهایت تحلیل و بررسی پاسخ آزمایش برای کاربر با بیشترین دقت انجام خواهد شد، گفت: «این فرایند در مسیر اهداف و برنامه‌هایی است که در جریان راه‌اندازی آزمایش در محل به طور جدی به آن توجه شده است.»

زنجیره ارزش یا پلتفرم؟

«در فرایند درمان دو نگرش متفاوت وجود دارد. نخست اینکه خدمات ارائه شده را در چارچوب پلتفرم مورد بررسی قرار دهیم و دوم ارائه خدمات درمان به عنوان یک زنجیره ارزش.» مدیرعامل دکتر ساینا با بیان این موضوع، عملکرد دکتر ساینا را بر اساس نگرش دوم دانست.

خدادادی با تاکید بر اینکه دکتر ساینا روند ارائه خدمات خود را به عنوان یک زنجیره ارزش تعریف کرده، گفت: «در روند کاری پلتفرم خدماتی که ارائه می‌شوند، فارغ از اینکه کیفیت و ویژگی‌ها چه تناسبی با هم دارند و چطور می‌توانند ارزش آفرینی کنند، صرفا به دنبال اضافه کردن خدمات در حوزه سلامت هستند.»

خدادادی در ادامه توضیحات خود با اشاره به اینکه رویکرد دکتر ساینا در مسیر توسعه، نگاهی مبتنی بر خلق ارزش است، گفت: «از همین رو اضافه شدن امکان آزمایش در محل نیز حاصل همین نگاه و رویکرد است.»

او در ادامه توضیحات خود در پاسخ به این پرسش که مسیر توسعه عملکرد دکتر ساینا بر چه اساسی است، گفت: «توسعه دکتر ساینا و اضافه شدن هر خدمتی در راستای تقویت و تکمیل زنجیره ارزش ارائه خدمات سلامت استاندارد به کاربرن است.»

به گفته او به طور قطع در آینده سرویس‌هایی به دکتر ساینا اضافه خواهد شد که این زنجیره ارزش را تکمیل‌تر و غنی‌تر خواهد کرد.

شروع از مرکز

دکتر ساینا پیش از این اعلام کرده بود که تله هلث یا به طور کلان جریان کلی سلامت الکترونیکی، راهی برای ارائه خدمات حوزه سلامت به مناطق دور از مرکز است. استفاده از مشاوره‌های پزشکی آنلاین نیز در همین مسیر به توسعه سلامت عمومی جامعه منجر می‌شود.

حالا با ارائه سرویس آزمایش در محل دکتر ساینا باید دید این خدمت چطور و از چه مسیری قصد آغاز به کار دارد. آیا آزمایش در محل در همان گام‌های ابتدایی و اولیه در مناطق دور از مرکز هم ارائه ارائه خواهد شد، یا کاربران باید منتظر ایجاد زیرساخت به این منظور باشند؟

خدادادی در پاسخ به این پرسش، گفت: «از آنجایی که نگاه و رویکرد دکتر ساینا همواره تقویت زنجیره ارزش است و نه افزایش درآمد، کیفیت ارائه خدمت اهمیت بسیار بالا و قابل توجهی دارد. از همین رو گزینه انتخابی دکتر ساینا ابتدا نظارت و کنترل کامل روند آزمایش است.»

او در ادامه توضیحات خود، گفت: «از همین رو دکتر ساینا قصد دارد ابتدا این خدمت را در نزدیکترین نقطه ارائه کند و بعد از بررسی‌های کامل در فاصله زمانی حدود یک ماه این خدمت را بعد از پایتخت در سایر شهرهای بزرگ از جمله اصفهان، مشهد، تبریز، اهواز و شیراز نیز ارائه سرویس آغاز خواهد شد.

فروش دارو به زودی

فروش دارو از حوزه‌های جذاب و البته پرچالش توسعه سلامت الکترونیکی است. از طرفی پلتفرم‌های فروش دارو همواره تلاش کرده‌اند به این حوزه ورود کنند و از طرف دیگر چالش‌های قانونی از وزارت بهداشت تا رگولاتوری ناقص این حوزه منجر به چالش مدام در جریان فروش آنلاین دارو شده است.

دکتر ساینا هم از آنجایی که در تلاش برای تقویت این زنجیره ارزش است، فروش دارو را نیز در برنامه‌های آینده توسعه خود قرار داده است. اما این روند بر چه مبنایی خواهد بود؟

مدیرعامل دکتر ساینا در پاسخ به این پرسش با تاکید بر اینکه اگر دکتر ساینا وارد این عرصه شود به هیچ عنوان داروی بدون نسخه ارائه نخواهد کرد، گفت: «امکان کنترل گسترده وجود ندارد، بنابراین بر اساس زنجیره ارزش دکتر ساینا به دلیل فعالیت در حوزه سلامت در مقابل سلامت جامعه مسئول است.»

او در توضیح اینکه آیا دکتر ساینا به زودی سوپراپ حوزه سلامت خواهد شد یا خیر به دیجیاتو گفت: «این امکان وجود دارد که در آینده برخی از دکتر ساینا به عنوان یک سوپر اپ یاد کنند و برخی آن را به عنوان یک اپ تخصصی با زنجیره ارزش حوزه سلامت تعریف کنند. این تعابیر در جریان ارائه خدمات دکتر ساینا اثرگذاری ویژه‌ای ندارد. آنچه اهمیت دارد ارائه سرویس زنجیره تخصصی خدمات حوزه سلامت به کاربران است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی