ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

یوفو اشیا ناشناس پرنده
علمی

استاد دانشگاه هاروارد دستگاهی برای ثبت تصاویر باکیفیت از یوفوها می‌سازد

یکی از اساتید دانشگاه هاروارد که از طرفداران ایده جستجو و تحقیق جدی درباره حیات فرازمینی است، اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده که مشغول ساخت دستگاه جدیدی است تا بتواند ثبت تصاویر باکیفیت از یوفوها ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

یکی از اساتید دانشگاه هاروارد که از طرفداران ایده جستجو و تحقیق جدی درباره حیات فرازمینی است، اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده که مشغول ساخت دستگاه جدیدی است تا بتواند ثبت تصاویر باکیفیت از یوفوها یا اشیاء پرنده ناشناس (UFO) را ممکن کند.

به گزارش گاردین، «آوی لوب»، استاد دانشگاه هاروارد آمریکا رهبر پروژه‌ای موسوم به «پروژه گالیله» است که بیش از 100 دانشمند در آن شبکه‌ای از تلسکوپ‌های پیشرفته را برای کاوش در آسمان‌ها به دنبال حیات فرازمینی به کار خواهند گرفت. اولین تلسکوپ لوب قرار است تابستان سال آینده در رصدخانه دانشگاه هاروارد آغاز به کار کند. این تلسکوپ دوربین فروسرخ، حسگر رادیویی، حسگر صوتی و یک مغناطیس‌سنج خواهد داشت که می‌تواند حتی اشیاء غیربصری را شناسایی کند.

در این پروژه یک کامپیوتر وجود دارد که با استفاده از هوش مصنوعی داده‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و با نادیده گرفتن چیزهایی مثل پرندگان، پهپادها و هواپیماها صرفا به اشیایی توجه می‌کند که ساخته دست بشر نیستند.

اطلاعات مربوط به یوفوها در اختیار همه قرار داده می‌شود

لوب افزود: «ما در مسیری قدم می‌گذاریم که کسی تا به حال آن‌جا نرفته و ممکن است میوه‌هایی در ارتفاع پایین از شاخه‌ها آویزان باشد، میوه‌هایی که کسی به سراغشان نرفته و آن‌ها را نچیده است.» این استاد علوم دانشگاه هاروارد قصد دارد نتایج تحقیقات خود را به‌صورت عمومی منتشر کند.

آوی لوب، استاد دانشگاه هاروارد که حتی از همتایانش بابت جدی نگرفتن مبحث یوفو انتقاد کرده و این رویکرد را عامل دلسردی محققان جوان دانسته بود، در مصاحبه‌ای با نشریه گاردین گفت: «واقعا دلم می‌خواهد نسل جدید بتواند آزادانه در این باره گفتگو کند و این موضوع بخشی از جریان عامه اطلاعات باشد. امیدوارم با فراهم‌سازی تصاویر باکیفیت از چیزهای غیرعادی یا یافتن شواهدی در این رابطه، که در یک یا دو سال آینده بسیار محتمل خواهد بود، اوضاع را تغییر دهیم.»

لوب امید دارد که ظرف دو سال پیش رو بتواند اولین تصویر واضح از یوفوها را منتشر و دانشمندان جوان را به تحقیق جدی‌تر در این زمینه ترغیب کند.

UFO
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی