ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیجی‌تک؛ کنسول گیمینگ اپل چه زمانی معرفی می‌شود؟

کنسول گیمینگ اپل

در میان غول‌های صنعت بازی و بازی‌سازی دنیا، یک نام به چشم نمی‌خورد؛ اپل. این کمپانی همواره نسبت به این صنعت رویه‌ای نامعلوم را پیش گرفته. اما چرا می‌گویم نامعلوم؟ در ویدیو زیر پاسخ خواهم داد.

تماشای ویدیو در یوتوب دیجیاتو:

تماشای ویدیو در آپارات دیجیاتو:

اپل در سال ۱۹۹۶ اولین و آخرین تلاش خود برای ورود به دنیای گیمینگ را با همکاری کمپانی معروف ژاپنی «باندای نامکو» انجام داد و کنسول گیمینگ خود را تحت نام «PiPP!iN» یا «پیپین» روانه بازار کرد.

این کنسول گیمینگ بر پایه مکینتاش شکست‌خورده‌ای به نام «Platforma 5200» و با سیستم‌عامل مکینتاش ۷ یا سیستم ۷ به بازار عرضه شد. اپل برای کنسول گیمینگ خود که تعداد بازی‌های بسیاری محدودی داشت، قیمت ۶۵۰ دلار را اعلام کرد.

کنسول گیمینگ اپل
کنسول گیمینگ پیپین اپل

همین قیمت‌گذاری نادرست باعث شد این کمپانی در مقابل رقبایی مانند پلی‌استیشن و نینتندو ۶۴ نامتعارف شود. به این مورد سیستم‌عامل ضعیف، بازی‌های کم را هم اضافه کنید. اپل ایده کنسول گیمینگ خود را خیلی زود به دست فراموشی سپرد و تنها ۹ ماه بعد از معرفی پیپین، در سال ۱۹۹۷ آن را از بازار جمع کرد.

اکنون اما اوضاع اپل متفاوت است. کوپرتینویی‌ها با معرفی آیفون در سال ۲۰۰۷ و اپ استور در سال ۲۰۰۸، ورق را برگردانده و با انحصاری کردن فروش اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها در پلتفرم اپ استور، درآمد‌های نجموی کسب کردند.

اپل توانست در سال ۲۰۱۹ از فروش بازی‌های موجود در اپ استور، از مجوع سود سونی، مایکروسافت، نینتندو و اکتیویژن بیلیزارد نزدیک به دو میلیارد دلار بیشتر درآمدزایی کند. این امر به کمک فروش ۱.۸ میلیارد دیوایس اپل میسر شده است.

کنسول گیمینگ اپل
تصویر مفهومی از هدست واقعیت افزوده اپل

اکنون اما شایعات به این اشاره می‌کنند که اپل چند تن از مهندسین اکس‌باکس مایکروسافت را استخدام کرده است. به همین دلیل بسیاری از کاربران این سوال را می‌پرسند که چه زمانی باید منتظر معرفی کنسول گیمینگ اپل باشیم؟

برای رسیدن به پاسخ این سوال، ویدیو فوق را حتما تماشا کنید. لایک ویدیو و سابسکرایب کانال یوتوب دیجیاتو نیز کمک بزرگی به بهتر دیده شدن ویدیو‌ها می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • farid47
    farid47 | ۲۱ بهمن ۱۴۰۰

    ۶۵۰ دلار برای یه کنسول معمولی در ۲۶ سال پیش !! اپل واقعا خیلی حریصه، کاشکی هیچ وقت وارد صنعت گیم نشه، اگر بیاد کنسولش رو کمتر از ۱۰۰۰ دلار نمیده، دیگه از مک بوک ارزونتر نمیده، کابل و دسته هم در جعبه نمیزاره میگه خودتون برید بخرید 😄

دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.