ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وای فای 7
تکنولوژی

با آمدن وای فای 7، شرکت‌ها از به کارگیری وای فای 6E صرف‌نظر می‌کنند

وای فای 6E جدیدترین استاندارد بی‌سیم است که به خاطر کمبود قطعات به ندرت در محصولات مصرفی بازار دیده می‌شود. حالا از آن‌جایی که انتظار داریم وای فای 7 را از سال آینده میلادی در ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

وای فای 6E جدیدترین استاندارد بی‌سیم است که به خاطر کمبود قطعات به ندرت در محصولات مصرفی بازار دیده می‌شود. حالا از آن‌جایی که انتظار داریم وای فای 7 را از سال آینده میلادی در بازار ببینیم، تولیدکنندگان هم احتمالا با جهش از روی 6E به‌طور مستقیم به سراغ نسخه 7 می‌روند.

«تام دل‌اورو»، موسس و مدیرعامل شرکت Dell’Oro Group در بیانیه‌ای می‌گوید اولین محصولات مجهز به وای فای 7 در سال 2023 به بازار می‌آیند، در نتیجه انتظار داریم که شاهد پرشی از روی استاندارد وای فای 6E باشیم. کمبود قطعات بر موجودی فناوری وای فای 6E تاثیر گذاشته و مانع از عرضه محصولات بیشتر با این فناوری شده است. به‌علاوه، منابع ناشناس زنجیره تامین می‌گویند محدودیت‌های موثر بر محصولات وای فای 6E تا انتهای سال ادامه خواهند داشت.

دل‌اورو می‌گوید: «اگرچه اولین محصولات وای فای 6E در اواسط سال 2021 عرضه شدند، این محصولات حالا یا موجود نیستند یا موجودی خیلی محدودی دارند.» به نظر می‌رسد که عرضه محصولات وای فای به جز در چین در همه نقاط دنیا به خاطر محدودیت‌های زنجیره تامین بسیار محدود بوده است.

وای فای 7

از وای فای 6 مستقیماً به وای فای 7 می‌رویم

علاوه بر این، شرکت‌های محدودی از این فناوری در گوشی‌های خود استفاده کرده‌اند. پیدا کردن روترهای وای فای 6E کار دشوارتری است و کاربر را با قیمتی بسیار بالاتر از روترهای وای فای 6 مواجه می‌کند. اگرچه کسب و کارها معمولا از اولین پذیرندگان فناوری‌های جدید محسوب می‌شوند، ولی در مورد وای فای آن‌ها هنوز نسخه 6 را به 6E ترجیح می‌دهند.

دل‌اورو می‌گوید: «محدودیت‌های زنجیره تامین باعث شده تولیدکنندگان با بازطراحی محصولات محبوب خود از طریق قطعاتی که دسترس‌پذیری بیشتری دارند، تمرکزشان را بر موجود کردن همان مدل‌های قبلی بگذارند.»

مدیاتک چند وقت پیش اعلام کرد که قرار است تراشه وای فای بسازد و نمونه‌ای از دموی وای فای 7 را به نمایش درآورد. انتظار داریم این نسل جدید از حداکثر سرعت 30 گیگابیت بر ثانیه‌ای پشتیبانی کند. وای فای 6 و 6E به حداکثر سرعت 9.6 گیگابیتی دسترسی دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

    اونوقت ۳۰ گیگابایت به چه کار میاد؟!

    • molavy
      molavy | ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

      سی گیگابیت

مطالب پیشنهادی