ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک نورالینک آزمایش روی میمون‌ها
علمی

مرگ حداقل 15 میمون در آزمایش‌های نورالینک؛ گروه حامی حیوانات شکایت می‌کند

یک گروه حامی حقوق حیوانات در گزارشی که بر اساس اسناد عمومی فعالیت‌های نورالینک تنظیم شده، می‌گوید این شرکت شدیدا به میمون‌های آزمایشگاهی آسیب رسانده و حداقل موجب مرگ ۱۵ میمون در طول آزمایش‌های خود ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

یک گروه حامی حقوق حیوانات در گزارشی که بر اساس اسناد عمومی فعالیت‌های نورالینک تنظیم شده، می‌گوید این شرکت شدیدا به میمون‌های آزمایشگاهی آسیب رسانده و حداقل موجب مرگ ۱۵ میمون در طول آزمایش‌های خود شده است. این گروه قرار است از نورالینک شکایت کند.

به گزارش نیویورک پست، نورالینک در بازه زمانی 2017 تا 2020 آزمایش‌هایی را روی 23 میمون در مرکزی در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس انجام داده که ظاهرا آسیب‌های بسیاری را به حیوانات وارد کرده است. در یک مورد، گفته شده که ظاهرا یکی از میمون‌ها برخی از انگشتان دست و پایش را از دست داده و بعدا کشته شده است.

در یک مورد دیگر، حفره‌هایی در جمجمه یکی از میمون‌ها ایجاد و الکترودها در مغز او کاشته شده بودند. با این حال، این جراحی باعث ایجاد عفونت‌های پوستی شد و محققان را به اتانازی این حیوان مجبور کرد. در مثال سوم، یک میمون پس از کاشت الکترودها در مغزش دچار حالت استفراغ، قی کردن و نفس‌نفس زدن شد. محققان در اسناد خود ثبت کرده‌اند که این میمون چند روز بعد از شدت خستگی و بی‌حالی بیهوش شد و آن‌ها او را اتانازی کردند. اتانازی به فرآیندی گفته می‌شود که در آن حیوان را برای رهایی از درد از پای در می‌آورند.

آزمایش نورالینک روی میمون‌ها

جرمی بکام: نورالینک مشغول کشتن حیوانات بوده است

«جرمی بکام»، مدیر «کمیته پزشکی درمان‌های مسئولانه» (PCRM) می‌گوید: «تقریبا تک‌تک میمون‌هایی که در مغزشان تراشه کاشته شده از پیامدهای سلامتی بسیار جدی رنج برده‌اند. رک و پوست‌کنده بگویم، آن‌ها مشغول معلول کردن و کشتن حیوانات بوده‌اند.»

گروه PCRM حالا ظاهرا پیش‌نویس شکایتی را تنظیم کرده که قرار است به وزارت کشاورزی ارسال شود. آن‌ها نورالینک و دانشگاه کالیفرنیا، دیویس را به نقض 9 قانون فدرال در زمینه حمایت از حیوانات متهم کرده‌اند. این قوانین به منظور کاهش آسیب‌های وارده بر حیوانات در زمان انجام آزمایش‌ها در نظر گرفته شده‌اند.

این گزارش هراس‌انگیز در شرایطی منتشر شده که نورالینک می‌خواهد به‌زودی مرحله آزمایش انسانی خود را آغاز کند. ایلان ماسک در ماه دسامبر گفته بود که مرحله آزمایش‌های انسانی محصولات این شرکت در سال 2022 شروع می‌شود.

نورالینک هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۲۴ بهمن ۱۴۰۰

    بدتر اینکه همین ایلان! بظاهر از منتقدین سرسخت هوش مصنوعی جلوه می‌نمود؛ حالا البته اهداف این شمپانزۀ خرپول بدتر از اعمال اوست: سربازی میخواهد مطیع برنامه مثل روبات امّا به چالاکی و زور گوریل! چون دیگر کمتر آدمی حاضره یکطرفه جان فدای نظام امپریالیستی کند که تجاوزگر و تحریمگر غذا و داروی ملل است
    و السلام

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

    من نمی‌فهمم چ فازیه اینا دارن،آزمایشای علمیو بیان رو پدرتون انجام بدن؟

    • expert_developer
      expert_developer | ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

      سطح شناختی نخستیهایی مثل میمون قابل مقایسه با یک کودک یکساله است. درد و رنجی که این حیوانات در آزمایشگاهها تحمل می کنند مشابه درد و رنجیه که یک کودک یکساله در چنین شرایطی می تونه درک کنه.
      حتی اگر بپذیریم که چاره ای جز آزمایش روی حیوانات نیست بازهم این آزمایشات باید با اطمینان از حداقل درد و رنج برای حیوان انجام بشه و بعلاوه باید توجیه کافی وجود داشته باشه که نتیجه اون آزمایش برای سلامت انسانها واقعا ارزشمنده. اگر محدودیتی نباشه، شرکتهای پول پرست دسته دسته حیوانات رو با فجیع ترین شکل به کشتن میدن تا زودتر محصولشون آماده بشه و به سود برسند.
      بهتره کمی از تفکر اشرف مخلوقات بودن و حیوانات رو مثل سنگ و چوب و پلاستیک دیدن فاصله بگیریم و سعی کنیم حداقل کمی درک نسبت به عذابی که به اونها تحمیل می کنیم داشته باشیم.

  • J.A.R.V.I.S
    J.A.R.V.I.S | ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

    بعیدِ نیروی نظامی بتون جلو امریکا وایسته و نابودش کنه اما این سانتی مانتال های طرفدار حقوق حیوانات و جلبک های کف دریا قطعا میتونن زمین بزننش.
    چرا ؟
    چون تو دنیا کسی منتظر اخلاقیات نمی مونه این گروه رفته ببینه تو بقیه کشور های دنیا مخصوصا چین چی به سر حیونات میارن و اگه کسی اعتراض کنه به سرنوشت همون حیوانات دچار میشه😉

مطالب پیشنهادی