ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ژاپن
علمی

خلاقیت رستوران ژاپنی در دوران کرونا: سرو غذا داخل محفظه شفاف [تماشا کنید]

رستوران مجللی در توکیو ژاپن برای حفظ سلامت مشتریان خود در برابر ویروس کرونا از روش منحصری به فرد استفاده کرده و محفظه‌هایی پلاستیکی و شفاف بالای سرآنها آویزان کرده تا هنگام سرو غذا در ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

رستوران مجللی در توکیو ژاپن برای حفظ سلامت مشتریان خود در برابر ویروس کرونا از روش منحصری به فرد استفاده کرده و محفظه‌هایی پلاستیکی و شفاف بالای سرآنها آویزان کرده تا هنگام سرو غذا در آن قرار گیرند.

«ریوسوکه آکاهانه» مدیر کل این هتل که در منطقه تجاری اوته‌ماچی پایتخت ژاپن قرار دارد توضیح می‌دهد:

از آنجایی که نصب پارتشین در رستوران‌ها و فضاهای غذاخوری استاندارد شده است، ما به این فکر کردیم که آیا می‌توان تجربه‌ای را به مشتریان ارائه کرد که باعث لذت‌بخش‌تر شدن غذا خوردن آن‌ها می‌شود یا خیر.

کارگزار هتل با همکاری Kojima Shoten شرکت سازنده فانوس کاغذی مستقر در کیوتو که از زمان‌ها قدیم کسب و کار خود را داشته است، پارتیشن‌هایی به سبک فانوس‌های کاغذی سنتی معروف به «چوچین» تولید کرد. به گفته آکاهانه، فانوس‌ها با توجه به عواملی مانند میدان دید، قد مشتریان و راحتی هنگام نشستن، ایستادن و سرو غذا تنظیم شده‌اند تا «راحت‌تر از چیزی که هستند به نظر برسند.»

بخش بالایی آن‌ها از جنس کاغذ ساخته شده و قسمت‌های پایینی آن به پلاستیک شفاف تبدیل می‌شود تا مشتریان بتوانند در حین غذا خوردن همراهان خود را ببیند و مهم‌تر اینکه هیچ نگرانی از بابت ابتلا به ویروس‌هایی مانند کرونا وجود نداشته باشد.

هر غلاف فانوس 102 سانتی متر ارتفاغ و 75 سانتی متر قطر دارد و همچنین از منبع نور مخصوص به خود بهره می‌برد تا مشتریان بتوانند غذای مقابل خود را به راحتی ببینند. علاوه بر این، برای بهبود تهویه، پشت هر یک از آن‌ها کاملا باز است.

فضای ناهار خوری معمولا فقط برای مهمانان هتل باز است اما کسانی که هزینه آن را (260 دلار) پرداخت کنند نیز می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند. همچنین فضای 40 متر مربعی که این میزها در آن قرار گرفته، حریم خصوصی کاملی را ارائه می‌کند، زیرا در روز فقط یک گروه می‌تواند آن را رزرو کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی