ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسن کرونا
علمی

تزریق واکسن کرونا به کودکان زیر 5 سال در آمریکا دو ماه به تعویق افتاد

با توجه به اینکه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرده برای تایید تزریق واکسن کرونا به کودکان 6 ماهه تا 4 ساله نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد، ایالات متحده تصمیم‌گیری در مورد تزریق ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

با توجه به اینکه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرده برای تایید تزریق واکسن کرونا به کودکان 6 ماهه تا 4 ساله نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد، ایالات متحده تصمیم‌گیری در مورد تزریق واکسن این گروه سنی را تا دو ماه به تعویق انداخت.

FDA از فایزر خواسته بود تا برنامه‌های خود را سریع‌تر انجام دهد، زیرا موارد ابتلا به گونه امیکرون ویروس کرونا از جمله در میان کودکان به سرعت در حال رشد است و قصد داشت بر اساس داده‌های آزمایش اولیه تا هفته آینده درباره آن تصمیم‌گیری کند. با این حال، این سازمان اخیرا اعلام کرد که پس از بررسی آزمایش‌های ارائه شده توسط فایزر-بیون‌تک، عقیده دارد که همچنان برای ارائه مجوز داده‌های بیشتری نیاز است.

دکتر «پیتر مارکس»، مدیر مرکز ارزیابی و تحقیقات بیولوژیک FDA می‌گوید: «اگر موردی با استانداردها مطابقت نداشته باشد، ما نمی‌توانیم آن را پیش ببریم.» او همچنین توضیح داد که برخی داده‌های ارائه شده بسیار جدید هستند و به همین علت تصمیم‌گیری خود را به تاخیر انداختیم.

واکسن کرونا

با این وجود FDA برای والدین تقریبا 18 میلیون کودک در این گروه سنی که مشتاقانه منتظر واکسناسیون کودک خود هستند، توضیح می‌دهد که آن‌ها برای کسب اطمینان درباره واکسن کرونا و اثربخشی آن‌ها باید بررسی‌های خود را مطابق استانداردها انجام دهند.

فایزر و بیون‌تک در اوایل ماه جاری به درخواست FDA داده‌هایی را در مورد دو دوز اولیه ارائه کرده بودند که اثربخشی آن‌ها هنوز فاش نشده است. شرکت‌ها در ماه دسامبر اعلام کرده بودند که نتایج آزمایش اولیه دو دوز پایین واکسن، کمتر از انتظارات آن‌ها بوده و آزمایش بالینی خود را برای آزمایش یک نسخه با سه دوز اصلاح کردند. همچنین آن‌ها انتظار دارند که داده‌های مربوط به سه دوز تا اوایل ماه آوریل جمع آوری شود.

دکتر «پل آفیت» از بیمارستان کودکان فیلادلفیا در این رابطه می‌گوید: «منطقی به نظر می‌رسد که پیش از تصمیم‌گیری درباره این واکسن منتظر اطلاعات ایمنی و اثربخشی هر سه دوز در دسترس باشیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی