ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور : زیست‌بوم فناوری و نوآوری ایران در صدر منطقه است

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه زیست‌بوم فناوری و نوآوری ایران در صدر منطقه است از فعالیت شش هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و بیش از هزار و ۵۰۰ شرکت خلاق و ۱۰ هزار ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه زیست‌بوم فناوری و نوآوری ایران در صدر منطقه است از فعالیت شش هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و بیش از هزار و ۵۰۰ شرکت خلاق و ۱۰ هزار استارت‌آپ در کشور خبر داد.

«سورنا ستاری» در توضیح تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: «درحال‌حاضر شش هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و بیش از هزار و ۵۰۰ شرکت خلاق و ۱۰ هزار استارتاپ در کشور فعالیت می‌کنند که در حوزه‌های گوناگون فناوری جزو برترین استارتاپ‌های منطقه هستند و زیست‌بوم فناوری و نوآوری ایران در صدر منطقه قرار دارد.

به گفته او ایران عزم خود برای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری به کار گرفته و اقتصاد دانش‌بنیان، خلاق و نوآور را محور خود قرار داده است.

او با بیان اینکه توسعه اقتصاد نوآور و خلاق جزو اولویت‌های کشور قرار گرفته است، گفت: «یکی از محورهای تعامل با کشورهای همسایه و حضور در عرصه بین‌المللی، محصولات، خدمات و فناوری‌هایی است که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق عرضه شده است.»

توسعه زیست‌بوم نوآوری به دست جوانان

به گفته معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، ایران بهترین شرکت‌های دانش‌بنیان منطقه در حوزه زیست‌فناوری را داراست. همچنین بیش از ۹۸ درصد داروهای کشور با تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل کشور تولید می‌شود.

ستاری به نقش‌آفرینی نسل نوین کارآفرین و جوان در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: «زیست بوم فناوری و نوآوری به همت جوانان دانش‌آموخته و خلاق ایرانی توسعه یافته و بخش کوچکی از دستاوردهای آنان را در حوزه‌های گوناگون فناوری از تجهیزات آزمایشگاهی، پزشکی و تخصصی تا محصولات حوزه نفت، گاز و پتروشیمی عرضه کرده است؛ دستاوردهایی که می‌تواند محور همکاری‌های مشترک قرار بگیرد و آمادگی داریم تا در این مسیر جدید، روند تازه‌ای از فناوری را آغاز کنیم.»

ستاری این توضیحات درباره جایگاه زیست بوم ایران در منطقه را در همراهی «عمر زاق‌اف» معاون نخست‌وزیر و وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان، در بازدید از نمایشگاه دائمی فناوری‌های ایران‌ساخت، مطرح کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • expert_developer
    expert_developer | ۲ اسفند ۱۴۰۰

    این ستاری 8 سال در دوران روحانی بیت المال رو تحت عنوان حمایت از شرکتهای دانش بنیان حیف و میل کرد، دریغ از یک دستاورد بدرد بخور. چه شرکتهای نورچشمی آفتابه سازی که الکی شدن دانش بنیان و از انواع تسهیلات استفاده کردن و در مقابل اونهایی که واقعا محصول تکنولوژیک داشتن هنوز اندرخم مجوز دانش بنیان هستند. این هم مثلا دانشمند و فارغ التحصیل شریف شون.

مطالب پیشنهادی