ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت
تکنولوژی

مایکروسافت فروش محصولات و خدمات جدید خود را در روسیه متوقف می‌کند

حمله نظامی روسیه به اوکراین تاکنون تبعات سنگینی برای این کشور داشته و حالا مایکروسافت نیز اعلام کرده که فروش محصولات و خدمات جدید خود را در روسیه به حالت تعلیق در می‌آورد. «برد اسمیت»، ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

حمله نظامی روسیه به اوکراین تاکنون تبعات سنگینی برای این کشور داشته و حالا مایکروسافت نیز اعلام کرده که فروش محصولات و خدمات جدید خود را در روسیه به حالت تعلیق در می‌آورد.

«برد اسمیت»، نایب رئیس هیئت مدیره مایکروسافت با انتشار پستی در وبلاگ این شرکت تصمیم غول نرم‌افزار برای توقف ارائه خدمات و محصولات خود به روسیه را اعلام کرد و توضیح داد که این تصمیم به تبعیت از دولت‌ها و کسب‌وکارهای غربی گرفته شده که پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین، این کشور را در لیست تحریم خود قرار داده‌اند. با این وجود، مایکروسافت مشخص نکرد که آیا خدمات موجود آن‌ها همچنان در دسترس کاربران روسی قرار خواهد داشت یا خیر.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد که با دولت‌های ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا همکاری نزدیکی خواهد داشت و «بسیاری از جنبه‌های» تجارت خود در روسیه را با رعایت تحریم‌های دولتی علیه این کشور به حالت تعلیق در می‌آورد.

دیگر تصمیمات مایکروسافت علیه روسیه

مایکروسافت

اسمیت در این بیانیه نوشت:

«ما اعتقاد داریم زمانی که گام‌های مشخصی را به تبعیت از تصمیم‌های اتخاذ شده توسط این دولت‌ها برمی‌داریم، در کمک به اوکراین تاثیرگذارتر خواهیم بود و با ادامه این وضعیت گام‌های بیشتری برمی‌داریم.»

غول نرم‌افزاری همچنین اوایل این هفته اعلام کرده بود که در تلاش است تا اوکراین را از حملات سایبری مطلع کند. اسمیت در پست دیگری با عنوان «فناوری دیجیتال و جنگ در اوکراین» توضیح داد که مهاجمان موسسات و تولیدکنندگان نظامی اوکراین و همچنین چندین سازمان دولتی دیگر این کشور را برای انجام حملات سایبری هدف قرار داده‌اند.

تاکنون شرکت‌های فناوری زیادی خدمات خود را در روسیه به دلیل حمله این کشور به اوکراین محدود کرده‌اند. اپل چند روز قبل فروش محصولات فیزیکی‌اش را در روسیه متوقف کرد و برخی اپ‌های خبری روسیه مانند راشا تودی (RT) و اسپوتنیک را از اپ استور حذف کرد. AMD نیز اخیرا اعلام کرد که فروش تراشه‌های خود را به روسیه متوقف می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی