ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کامپیوتر گیمینگ
تکنولوژی

شرکت MSI از یک کامپیوتر گیمینگ جدید بدون گرافیک مجزا رونمایی کرد

ام‌اس‌آی از کامپیوتر گیمینگ جدید و جمع‌وجوری از سری Trident با نام MSI MAG Trident S 5M رونمایی کرد که برخلاف دیگر گزینه‌های این مجموعه، از هیچ کارت گرافیک اختصاصی و جداگانه (dGPU) بهره نمی‌برد ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

ام‌اس‌آی از کامپیوتر گیمینگ جدید و جمع‌وجوری از سری Trident با نام MSI MAG Trident S 5M رونمایی کرد که برخلاف دیگر گزینه‌های این مجموعه، از هیچ کارت گرافیک اختصاصی و جداگانه (dGPU) بهره نمی‌برد و در آن فقط از گرافیک یکپارچه AMD استفاده شده است. به گفته MSI این دستگاه در درجه اول برای «بازی‌های ابری و موبایل» ساخته شده است.

با کمبود و محدودیت‌های به وجود آمده برای قطعات در سال‌های گذشته که به طور قابل توجهی باعث افزایش قیمت کارت‌های گرافیک شده، برخی گیمرها به استفاده از خدمات ابری روی آورده‌اند. MSI حالا با معرفی یک رایانه شخصی که برای بازی‌های ابری ساخته شده، قدم بزرگی در این بازار برداشته است.

مشخصات کامپیوتر گیمینگ MSI

کامپیوتر گیمینگ

کامپیوتر باریک ام‌اس‌آی حداکثر از پردازنده 8 هسته‌ای رایزن 5700G ای‌ام‌دی با گرافیک یکپارچه رادئون، دو اسلات SSD M.2 و حداکثر 64 گیگابایت رم DDR4 3200MHz بهره می‌برد. با این مشخصات و پیکربندی، می‌توان بازی‌های سبک مدرن را روی آن اجرا کرد اما MSI به طور کلی روی قابلیت‌های ابری و اجرای بازی‌های موبایل سیستم خود تاکید دارد.

این دستگاه همچنین با اکثر سرویس‌های بازی ابری مانند GeForce Now و Shadow سازگار است و همچنین دارای یک شبیه‌ساز اندروید با پشتیبانی از کنترلر است. درست مانند صفحه اصلی پلی استیشن، تمام سرویس‌ها و بازی‌های اندروید از طریق نرم‌افزار اختصاصی ام‌اس‌ای که Game Stadium نام دارد، به بازیکنان ارائه می‌شوند و این شرکت در بیانیه مطبوعاتی خود از این دستگاه به عنوان جایگزینی برای کنسول یاد کرده است.

هرچند با وجود کمبود کارت‌های گرافیک و افزایش قیمت آن‌ها، اجرای بازی‌ها به صورت ابری در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته‌اند، با این حال این دسته از بازی‌ها مشکلاتی را نیز به همراه دارند. به عنوان مثال برای اجرای اکثر عناوین با وضوح کامل و نرخ فریم مناسب، نیاز به اینترنت پرسرعت با پهنای باند بالا از طریق اتصال سیمی وجود دارد که تمام کشورها به آن دسترسی ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی