ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حمله روسیه اوکراین صنعت خودرو
اخبار خودرو

بحران اوکراین و تاثیرات آن بر خودروسازی جهان

با بالا گرفتن بحران اوکراین و حمله همه‌ جانبه نیروهای نظامی روسیه به‌ خاک این کشور جو بایدن رئیس‌ جمهور ایالات‌ متحده تحریم‌هایی را علیه اقتصاد روسیه وضع کرد که به‌ باور کارشناسان این تحریم‌ها ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

با بالا گرفتن بحران اوکراین و حمله همه‌ جانبه نیروهای نظامی روسیه به‌ خاک این کشور جو بایدن رئیس‌ جمهور ایالات‌ متحده تحریم‌هایی را علیه اقتصاد روسیه وضع کرد که به‌ باور کارشناسان این تحریم‌ها می‌تواند آسیب فراوانی به‌ صنعت خودرو جهان از جمله خودروسازان و تامین‌ کنندگان قطعات خودرویی در ایالات‌ متحده‌، اروپا و آسیا وارد کند.

مشاوران صنعت خودرو در پیش ‌بینی مشترکی اعلام کردند که حمله روسیه به اوکراین یک خطر مهم برای بهبود فروش جهانی خودروهای سبک در سال‌ جاری خواهد بود و صنعت خودرو در زمان جنگ آسیب‌های زیادی خواهد دید.

تعطیلی‌های موقت نشان می‌دهد که چگونه جنگ در اوکراین می‌تواند اثرات غیر قابل پیش‌ بینی بر اقتصاد جهانی داشته باشد و به آشفتگی زنجیره تامین که به تورم دامن زده است، بیفزاید.

حمله روسیه به اوکراین باعث شده است که قیمت نفت از بشکه ای 100 دلار بالاتر برود که از سال 2014 تا به حال اتفاق نیفتاده بود. قیمت نفت بنت هنگام تنظیم این خبر به بالای 117 دلار رسیده است.

بر این اساس چند شرکت از جمله خودروسازی‌‌‌های فولکس‌‌‌ واگن و رنو و همچنین شرکت تولید لاستیک نوکیان‌‌‌ تایرز در روز جمعه از طرح خود برای تعطیلی یا انتقال خط تولید خود به مکانی دیگر پس ‌‌‌از حمله روسیه به اوکراین خبر دادند و این از اولین تاثیرات بر روی صنعت خودرو در زمان جنگ است.

فولکس واگن و سایر خودروسازان در دو سال گذشته با کمبود نیمه هادی‌ها و سایر قطعات ناشی از همه‌ گیری و عوارض جانبی اقتصادی آن مواجه بوده‌اند.

سخنگوی شرکت خودروسازی فولکس واگن تایید کرد که تولید دو کارخانه آلمانی را به مدت چند روز در پس از تاخیر در تولید قطعات در اوکراین متوقف خواهد کرد. این شرکت در این باره اعلام کرد:

کمبود زنجیره تامین برخی از کارخانه‌های این شرکت را تحت‌ تاثیر قرار داده است.

قبل‌تر فولکس واگن، در تامین تقاضا برای خودروهای برقی خود با مشکل مواجه بوده است.

صنعت خودرو هنوز با کمبود شدید تراشه جهانی کنار نیامده و این کمبود بر تولید خودرو سایه انداخته و در برخی از خودروسازان موجب توقف خط تولید شده است.

جف شوستر رئیس عملیات قاره آمریکا و مدیر پیش بینی‌های جهانی خودرو در مؤسسه تحقیقاتی LMC Automotiveمعتقد است تأمین، عرضه و قیمت خودرو در جهان با فشار مضاعفی رو به رو شده که بستگی خیلی زیادی به شدت و طول مدت درگیری‌ها در اوکراین دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی