ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

رئیس شورای عالی داروخانه‌های انجمن داروسازان ایران: کندی اینترنت بیماران را سرگردان کرده است

رئیس شورای عالی داروخانه‌های انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه دولت بدون فراهم کردن زیرساخت‌های لازم به سراغ نسخه نویسی الکترونیکی رفته، از سرگردانی بیماران به دلیل کندی سرعت اینترنت خبر داد. مهدی زارعی با ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۱

رئیس شورای عالی داروخانه‌های انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه دولت بدون فراهم کردن زیرساخت‌های لازم به سراغ نسخه نویسی الکترونیکی رفته، از سرگردانی بیماران به دلیل کندی سرعت اینترنت خبر داد.

مهدی زارعی با اشاره به سرگردانی بیماران در داروخانه ها و مراکز درمانی به دلیل سرعت کم اینترنت، گفت: «بدون فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم اصرار بر اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی به صورت ناقص دارند، در این شرایط حداقل انتظار این است که برای در دسترس بودن اینترنت پرسرعت و اصلاح نرم افزارهای سازمان‌های بیمه‌گر، فکر اساسی کنند.»

تلخی به جا مانده از «طعم شیرین فناوری»

کندی سرعت اینترنت نه تنها با وجود همه وعده‌هایی که داده شده بود در دولت سیزدهم مدیریت نشده و چالش‌های آن متوقف نشده، بلکه این موضوع تبدیل به یکی از دردسرهای ثابت زندگی روزمره مردم شده است.

اگر پیش از این فقط کسب‌وکارهای نوآورانه درگیر آسیب‌های کندی سرعت اینترنت بودند، حالا به برکت الکترونیکی شدن نسخه در مسیر اجرای اهداف سلامت الکترونیکی، دیگر سلامت مردم هم به اینترنت گره خورده است. در حقیقت موضوعی که بنا بود حال مردم را بهتر کند، آنها را دچار تنش کرده است.

رئیس شورای عالی داروخانه‌های انجمن داروسازان ایران، درباره سرعت کم اینترنت طی هفته‌های گذشته و تاثیر آن بر روند ارایه خدمت در داروخانه‌ها، گفت: «سرعت کم اینترنت طی چند هفته  گذشته ارایه خدمات دارویی به بیماران را با مشکلات جدی روبرو کرده است و موجب سرگردانی بیماران در داروخانه‌ها و مراکز درمانی شده است.»

از مشکلات ساختاری تا تلاش بی‌ثمر برای توسعه

هرچند کندی سرعت اینترنت مدت‌هاست صدای کاربران اینترنت را بلند کرده است؛ اما آنچه در چندماه اخیر اعتراض به سرعت اینترنت را بیشتر از همیشه کرده است، اثرگذاری آن بر بخش‌های متفاوت زندگی بوده است. تراکنش‌های بانکی تا نسخه الکترونیکی همه و همه به سرعت اینترنت وابسته شده است.

در شرایطی که وزارت ارتباطات باید متولی حفظ و ارائه زیرساخت‌های مناسب در مسیر دسترسی مردم به اینترنت باشد، دربرابر طرح صیانت سکوت کرده و کندی سرعت را حاصل بی‌توجهی به توسعه زیرساخت‌ها در دولت‌های قبل می‌داند.

پیش از این نیز، مهدی عبادی، عضو انجمن فین‌تک در گفت‌وگو با دیجیاتو درباره کندی سرعت اینترنت و اثرگذاری آن بر کسب‌وکارها در روزهای پایانی سال هشدار داده بود. عبادی در مقایسه شرایط کندی سرعت اینترنت امسال با سال‌های گذشته گفته بود: « امسال ابعاد این موضوع نسبت به سال‌های قبل بسیار افزایش پیدا کرده و به نظر می‌رسد اثرگذاری آن هم بیشتر باشد.»

مشکلات ساختاری سرعت اینترنت و وعده طعم شیرین

عیسی زارع‌پور در نشست‌های خبری و دیدارهایی که به عنوان وزیر ارتباطات داشته است، همواره بر این موضوع تاکید کرده که تلاش شده مردم طعم شیرین فناوری را احساس کنند. افتتاح پروژه‌های توسعه فیبر نوری نیز در همین راستا است.

اما در تمام این مدت نه تنها زیرساخت‌ها توسعه پیدا نکرده بلکه با آغاز پروژه‌های که ظرفیت لازم برای توسعه آن وجود ندارد؛ بر مشکلات روزمره مردم هم اضافه شده است. سرگردانی مردم در داروخانه‌ها و عدم امکان دریافت نسخه الکترونیکی به دلیل قطعی و کندی سرعت اینترنت فقط یکی از این چالش‌هاست.

رئیس شورای عالی داروخانه‌های انجمن داروسازان ایران درباره وضعیت نامناسب دریافت خدمات درمان به دلیل کندی سرعت اینترنت، با بیان اینکه در عین حال مشکلات ساختاری نرم‌افزارهای سازمان‌های بیمه‌‌گر هم  مزید بر علت است، گفت: «با توجه به اینکه دولت بدون فراهم کردن زیر ساخت های لازم اصرار بر اجرای نسخه نویسی الکترونیکی  به صورت ناقص دارد.»

او با تاکید بر اثر نامطلوب این روند بر جریان درمان گفت: «حداقل انتظار این است که برای در دسترس بودن اینترنت پرسرعت و اصلاح نرم افزارهای سازمان‌های بیمه‌گر فکر اساسی کند و اینترنت پرسرعت در اختیار کادر درمان بگذارد تا بتوانند به بیماران خدمات لازم ارایه کنند.»

زارعی همچنین در پاسخ به این پرسش که این روندچه تاثیری بر جریان درمان خواهد گذاشت، گفت: «روند  فعلی موجب  آسیب‌های جبران ناپذیری به ارائه خدمات دارویی به بیماران می‌شود.»

وقتی جان مردم وابسته به اینترنت شده

نگرانی درباره منشا کندی سرعت اینترنت در تمام این روزها از طرف مردم بیان شده. گروهی بر این باورند که کندی سرعت اینترنت حاصل اجرای بی‌سروصدای طرح صیانت است و گروهی ظرفیت‌های شبکه را برای ارائه خدمات کافی نمی‌دانند.

اما ماجرا از این قرار است که چرا اگر توان اجرای پروژه‌ای را نداریم باید بر آن پافشاری کنیم. به هر دلیلی اینترنت کشور از چالش‌هایی است که وزارت ارتباطات تا امروز آن را به ساحل امنی نرسانده است. حالا هم دریافت یک نسخه درمانی ساده یا آزمایش‌های پزشکی وابسته به آن شده است.

حالا تصور طعم شیرین کافی نیست و زندگی در دورانی با وابستگی حداکثری به اینترنت نیازمند اجرای وعده‌هاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

    وزیر مخابرات بازهم اصرار داره کندی این ترنت شایعه است
    امیدوارم شایعۀ برکناریش بیاد
    و السلام

مطالب پیشنهادی