ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمازون
تکنولوژی

تامین‌کنندگان آمازون به استفاده از نیروی کار اجباری در چین متهم شدند

در چند وقت گذشته، آمازون با هشدارهای زیادی در مورد همکاری با اردوگاه‌های کار اجباری چینی مواجه شده و حالا پروژه شفافیت فناوری (TTP) گروه تحقیقاتی متعلق به یک سازمان غیرانتفاعی، تامین کنندگان غول خرده ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

در چند وقت گذشته، آمازون با هشدارهای زیادی در مورد همکاری با اردوگاه‌های کار اجباری چینی مواجه شده و حالا پروژه شفافیت فناوری (TTP) گروه تحقیقاتی متعلق به یک سازمان غیرانتفاعی، تامین کنندگان غول خرده فروشی را به همکاری با چنین مراکزی حتی با وجود هشدارهای عمومی متهم کرده است.

TTP در گزارش خود به پنج شرکت از جمله «Lens Technology» اشاره دارد که جز تامین‌کنندگان آمازون هستند و به طور مستقیم یا غیرمستقیم با مراکز تربیت و آموزش نیرو کار اجباری چین مربوط می‌شوند. این دسته از کارگران چینی، مسئول تولید محصولات برند آمازون مانند اسپیکر هوشمند آمازون‌اکو، کتاب‌خوان آمازون‌ کیندل، Fire TV و محصولات دیگری هستند.

آمازون

همانطور که TTP اشاره می‌کند، استانداردهای زنجیره تامین آمازون به طور خاص استفاده از نیروی کار اجباری را ممنوع می‌کند. در استانداردهای این شرکت آمده:

«تامین‌کنندگان آمازون نباید از مراکز کار اجباری، برده، زندانی‌ها، کارآموزان، موارد با قرار ضمانت یا غیره استفاده کنند. تمام کارها باید داوطلبانه انجام شود و کارگران باید آزادانه کار خود را ترک کنند و با اطلاع معقولانه، وضعیت اشتغال یا سایر وضعیت‌های کاری خود را پایان دهند.

در این گزارش همچنین اشاره شده که برخی از فروشندگان شخص ثالث آمازون ممکن است محصولاتی را به مشتریان ارائه دهند که با استفاده از نیروی کار غرب سین‌کیانگ (بزرگترین استان چین) ساخته شده است، مانند پنبه که فروش آن‌ها توسط دولت ایالات متحده در سال گذشته ممنوع شده است.

بیانیه آمازون در مورد نقض قوانین توسط تامین‌کنندگانش

آمازون

«اریکا رینوسو» سخنگوی این شرکت در بیانیه‌ای گفت:

«آمازون از قوانین و مقررات تمام حوزه‌های قضایی که در آن فعالیت دارد، پیروی می‌کند و از تامین‌کنندگان نیز انتظار دارد تا استانداردهای زنجیره تامین ما را رعایت کنند. ما اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر، از جمله موارد مربوط به استفاده از نیروی کار اجباری را جدی می‌گیریم و هر زمان که مدرکی دال بر آن پیدا کنیم، اقدام خواهیم کرد.»

در سال‌های گذشته، علاوه بر آمازون، تعدادی از غول‌های سیلیکون ولی، از جمله اپل و تسلا نیز توسط روزنامه‌نگاران و محققان به همکاری با شرکت‌هایی که از از نیروی کار اجباری یعنی ایغورهای چین استفاده می‌کنند، متهم شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی