ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

روسیه
کسب و کار

جی پی مورگان و گلدمن ساکس، دو غول بانکداری به فعالیت خود در روسیه پایان می‌دهند

دو غول بزرگ مالی «جی پی مورگان» و «گلدمن ساکس» همچون بسیاری از شرکت‌ها در واکنش به حمله نظامی روسیه به اوکراین، دیگر در روسیه فعالیت نخواهند کرد و کسب و کار خود را در ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۶:۲۰

دو غول بزرگ مالی «جی پی مورگان» و «گلدمن ساکس» همچون بسیاری از شرکت‌ها در واکنش به حمله نظامی روسیه به اوکراین، دیگر در روسیه فعالیت نخواهند کرد و کسب و کار خود را در این کشور متوقف می‌‌کنند.

به گزارش رویترز، این دو غول بانکداری اولین موسسه‌های مالی بزرگی هستند که از روسیه خارج می‌شوند. تحریم‌های روسیه به دنبال حمله نظامی به اوکراین هر روز شدیدتر می‌شود و شرکت‌های بسیاری فعالیت خود را در این کشور متوقف یا به حالت تعلیق درآورده‌اند.

 پیش از این شرکت‌های بزرگ آمریکایی و بین المللی دیگری از جمله ایرباس، بوئینگ، بی‌پی، اکسون موبیل و شل، روسیه را در واکنش به حمله این کشور به اوکراین، ترک کردند.

اکنون جی پی مورگان و گلدمن ساکس به عنوان غول‌های بزرگ بانکداری به این جمع اضافه شده و اعلام کردند که کسب و کار روسی خود را کاهش می‌دهند و اولین بانک های بزرگ ایالات متحده هستند که پس از حمله روسیه به اوکراین از این کشور خارج می‌شوند.

تحریم روسیه در واکنش به حمله نظامی به اوکراین

تحریم‌های بین المللی علیه روسیه ادامه دارد و موسسات مالی نیز به غیر از سایر شرکت‌ها چنین تصمیمی گرفته‌اند. فعالیت در روسیه برای موسسات مالی غربی سخت تر شده است.

بر اساس داده‌ها، در حالی که بانک‌های اروپایی بیشترین میزان مواجهه با روسیه را دارند، بانک‌های ایالات متحده نیز همچنان در معرض خطر رقم قابل توجی پول هستند که مجموعا 14.7 میلیارد دلار است.

گلدمن ساکسبا انتشاربیانیه‌ای اعلام کرد: «گلدمن ساکس کسب و کار خود در روسیه را مطابق با الزامات نظارتی و صدور مجوز متوقف می کند.»

جی پی مورگان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که مطابق با دستورالعمل‌های دولت‌های سراسر جهان، تجارت روسیه را کاهش می‌دهد و موراد مالی را در این کشور دنبال نمی‌کند.

همچنین JPM اضافه کرد که فعالیت‌های فعلی محدود است و به مشتریان جهانی کمک می‌کند تا تعهدات از قبل موجود را ببندند، ریسک‌های مرتبط با روسیه را مدیریت کنند.

به گفته یک منبع آگاه که نخواسته است نامش فاش شود، گلدمن ساکس به‌جای خروج فوری، فعالیت‌های خود را متوقف می‌کند.

سه منبع آگاه می‌گویند پس از تهاجم روسیه به اوکراین در ماه گذشته، حدود نیمی از کارمندان گلدمن ساکس در مسکو به دبی نقل مکان کرده یا در حال نقل مکان هستند. این بانک حدود 80 کارمند در مسکو داشت. به گفته یک منبع، مدیر گلدمن در مسکو باقی می‌ماند.

این بانک در پرونده سالانه خود، 650 میلیون دلار اعتبار به روسیه را فاش کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی