ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

یوبی سافت
تکنولوژی

حمله به یوبی سافت تایید شد؛ هکرهای انویدیا مسئولیت حمله را برعهده گرفتند

یوبی سافت هفته گذشته با یک حادثه امنیت سایبری مواجه شد که به‌طور موقت برخی از بازی‌ها، سیستم‌ها و سرویس‌های این شرکت را از دسترس خارج کرد. خود یوبی سافت هنوز اعلام نکرده که چه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

یوبی سافت هفته گذشته با یک حادثه امنیت سایبری مواجه شد که به‌طور موقت برخی از بازی‌ها، سیستم‌ها و سرویس‌های این شرکت را از دسترس خارج کرد. خود یوبی سافت هنوز اعلام نکرده که چه کسی پشت این حمله بوده، اما گروه $Lapsus که پیش‌تر انویدیا را هک کرده بود، مسئولیت این حمله را هم برعهده گرفته است.

یوبی سافت می‌گوید در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر دسترسی هکرها به اطلاعات خصوصی کاربران وجود ندارد و بازی‌ها و سرویس‌ها هم بدون مشکل در حال اجرا هستند. منتها این شرکت به منظور حفظ امنیت گذرواژه‌ها را بازنشانی کرده است. سخنگوی یوبی سافت می‌گوید فعلا اطلاعات دیگری برای ارائه به کاربران در دسترس نیست.

گروه $Lapsus حمله به یوبی سافت را تایید کرد

با این حال، گروه هکری $Lapsus لینک گزارش این حمله را در کانال خود منتشر کرده و ایموجی پوزخند را روی آن گذاشته است. این اقدام احتمالا نشان می‌دهد که این گروه مستقر در آمریکای جنوبی مسئولیت سومین حمله به شرکت‌های بزرگ فناوری در چند وقت اخیر را برعهده گرفته است. $Lapsus همچنین در ادامه در پاسخ به یکی از کاربران تایید کرد که اطلاعات مشتریان یوبی سافت را هدف قرار نداده است.

یوبی سافت

خبر حمله به این شرکت بازی‌ساز در شرایطی اعلام می‌شود که شمار حملات سایبری در چند وقت اخیر افزایش یافته است. مدتی قبل انویدیا تایید کرد که هک شده و بخشی از اطلاعات خصوصی و محرمانه این شرکت لو رفته است. گروه $Lapsus مدعی بود که در این حمله به حدود 1 ترابایت از اطلاعات محرمانه انویدیا دست پیدا کرده است.

در ادامه سامسونگ هم خبر داد که بخشی از اطلاعات داخلی شرکت و کد منبع دستگاه‌های گلکسی به دست هکرها افتاده. این گروه به فاصله کوتاهی حدود 190 گیگابایت از اطلاعات این غول فناوری کره جنوبی را برای دانلود منتشر کرد. حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه بلایی بر سر اطلاعات یوبی‌سافت می‌آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی