ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مدیرعامل فایزر
علمی

مدیرعامل فایزر: تزریق دوز چهارم واکسن ویروس کرونا ضروری است

مدیرعامل فایزر اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده که تزریق دوز چهارم واکسن ضروری است. این شرکت می‌خواهد به‌زودی اطلاعات مربوط به دوز چهارم واکسن کرونا را به سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تحویل دهد ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

مدیرعامل فایزر اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده که تزریق دوز چهارم واکسن ضروری است. این شرکت می‌خواهد به‌زودی اطلاعات مربوط به دوز چهارم واکسن کرونا را به سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تحویل دهد تا مسئولان در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.

«آلبرت بورلا»، مدیرعامل فایزر در مصاحبه‌ای با شبکه CBS در پاسخ به این سوال که آیا مردم به دوز چهارم واکسن نیاز دارند یا نه، گفت دریافت دوز تقویتی بعدی در آینده ضروری خواهد بود. او ادامه داد: «[البته] محافظتی که از دوز سوم دریافت می‌کنید به اندازه کافی برای کاهش نرخ بستری و مرگ و میر کافی است.»

بورلا گفت دوز سوم در جلوگیری از ابتلا چندان خوب عمل نمی‌کند و اثر آن کمرنگ خواهد شد. این شرکت وعده داده که با ارائه اطلاعات به FDA تصمیم‌گیری درباره توزیع دوز چهارم را به آن‌ها محول می‌کند. مدیرعامل فایزر قبلا هم گفته بود که با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا، ناچار به استفاده از دوز چهارم خواهیم بود.

واکسن کرونا فایزر

فایزر برای سویه‌های بعدی آماده می‌شود

این شرکت مدعی است که امیکرون آخرین گونه ویروس کرونا نیست و باید منتظر گونه‌های بعدی باشیم. آلبرت بورلا همچنین در مصاحبه دیگری گفته بود که این شرکت در حال توسعه واکسن اختصاصی سویه امیکرون و دیگر سویه‌های ویروس کروناست. او تاکید کرد که با توجه به شیوع امیکرون باید به فکر تقویت سیستم ایمنی بدن خود باشیم. فایزر سعی دارد واکسنی بسازد که حداقل یک سال دوام بیاورد.

کشورهایی مثل سوئد از جمله اولین کشورهایی هستند که مجوز تزریق دوز تقویتی بعدی برای گروه‌های در معرض خطر را صادر کرده‌اند. با این حال، برخی تحقیقات نشان داده‌اند که سه دوز از واکسن کرونا می‌تواند تا مدت‌ها از بدن در برابر این ویروس خطرناک محافظت کند. ماه گذشته پژوهشی در نیویورک نشان داده بود که دوزهای تقویتی بعدی اثر به‌خصوصی روی بدن افراد نگذاشته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی