ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

گزارش ویدیویی: سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومانی شناسا در استارتاپ آیتول (کیان)

شرکت شناسا در هلدینگ کیان که استارتاپ‌های فعالی با محوریت پلتفرم خودرویی دارد، ۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرد. البته مدیران مجموعه‌ها به دیجیاتو می‌گویند که این رقم می‌تواند با توجه به عملکرد مجموعه کیان ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۹

شرکت شناسا در هلدینگ کیان که استارتاپ‌های فعالی با محوریت پلتفرم خودرویی دارد، ۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرد. البته مدیران مجموعه‌ها به دیجیاتو می‌گویند که این رقم می‌تواند با توجه به عملکرد مجموعه کیان تا ۳۰ میلیارد تومان هم افزایش پیدا کند و حتی اعلام شده توافقی بین طرفین رخ داده که سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در حوزه خودرویی توسط هر دو مجموعه در آینده انجام شود.

مجموعه شناسا حالا یکی از بزرگترین تیم‌های سرمایه‌گذاری اکوسیستم استارتاپی ایران شناخته می‌شود و با توجه به تغییر رویکردی که اخیرا داشته، قصد دارد روی تیم‌های بزرگ‌تری سرمایه‌گذاری کند و رقم سرمایه‌گذاری خودش را نیز نسبت به سالهای پیش افزایش دهد. شناسا در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ سرمایه‌گذاری چندین میلیارد تومانی در هلدینگ کیان انجام داده است و به نظر می‌رسد این سرمایه‌گذاری مسیری تازه در دیگر سرمایه‌گذاری‌های این مجموعه در حوزه خودرو در روزهای آتی خواهد بود.

هلدینگ کیان در سال 1397 به ثبت رسید و تا امروز چندین استارتاپ در حوزه خودرو راه اندازی کرده که معروف‌ترین آنها آیتول است. مأموریت‌های کلان شرکت کیان با توجه به رویکرد توسعه‌ای این شرکت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با محوریت  پلتفرم خودرویی عبارتند از:

  • فراهم کردن بستر ارائه خدمات پلتفرم نرم‌افزاری در حوزه خودرو به صورت مطلوب به مشتریان
  • ایجاد شبکه‌ای از شرکت‌های توانمند در بخش‌های مختلف این حوزه
  • توسعه مدیریت متمرکز پروژه‌های کلان فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور با رویکرد پلتفرمی

یکی از اقدامات این مجموعه راه‌اندازی «سامانه آیتول» و بستر پلتفرمی «کاربیل» در ابتدای سال ۱۳۹۸ است. هم‌چنین با توجه به گسترش خدمات خودرویی و نگاه تخصصی شرکت کیان، کسب‌وکارهای «همپاد» در حوزه صنعت بیمه و «کارپرداز» جهت ارائه خدمات ویژه تشریفات، اداری و قانونی خودرو مبتنی  بر سفیر در سال 1399 شکل گرفتند.

در این ویدیو ما به سراغ مدیران دو مجموعه شناسا و کیان رفتیم تا با ابعاد بیشتری از این سرمایه گذاری آشنا شویم، از چرایی این سرمایه‌گذاری گرفته تا مسیر آینده کیان با توجه به آورده مالی شناسا.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی