ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوز چهارم واکسن کرونا
علمی

مدرنا برای دوز چهارم واکسن کرونا به دنبال تاییدیه FDA است

مدرنا به دنبال مجوز اضطراری دوز چهارم واکسن کرونا خود برای تمام افراد بالای 18 سال است و قصد دارد اطلاعات مربوط به آن را برای سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) ارسال کند ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

مدرنا به دنبال مجوز اضطراری دوز چهارم واکسن کرونا خود برای تمام افراد بالای 18 سال است و قصد دارد اطلاعات مربوط به آن را برای سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) ارسال کند تا آن‌ها در این رابطه تصمیم گیری کنند.

مدرنا در بیانیه مطبوعاتی خود توضیح می‌دهد که با ارائه این درخواست قصد دارد برای مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها و ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی ایالات متحده انعطاف پذیری لازم را فراهم کند تا برای افرادی که به دلیل کهولت سن یا ضعف ایمنی یک دوز تقویت کننده اضافی mRNA-1273 وجود داشته باشد.

«استفن هوگ» رئیس مدرنا اخیرا توضیح داده بود که فقط افراد مسن و افرادی که دچار نقص ایمنی هستند احتمالا به دوز چهارم واکسن کرونا نیاز پیدا خواهند کرد. «استفان بانسل» مدیرعامل مدرنا نیز در ماه فوریه گفته بود که همه‌گیری در سال جاری احتمالا به پایان خواهد رسید، اما تقویت‌کننده‌های جدید که به ویژه واریانت امیکرون را هدف قرار داده‌اند ممکن است همچنان مورد نیاز باشند.

دوز چهارم واکسن کرونا ایمنی بیشتری را فراهم می‌کند

دوز چهارم واکسن کرونا

«پیتر جی. هوتز» کارشناس واکسن کالج پزشکی بیلور در شهر هیوستون نیز اخیرا در مصاحبه خود با نیویورک تایمز، مردم را به دریافت دومین واکسن تقویت کننده ویروس کرونا یا همان دوز چهارم تشویق کرده بود. او گفت اولین تقویت کننده «تفاوت بزرگی» در محافظت از افراد در برابر بستری شدن در بیمارستان و ابتلا به گونه مسری‌تر امیکرون ایجاد کرده است، اما این محافظت تاثیرگذاری کوتاه مدتی دارد و پس از نوبت سوم به تقویت کننده دوم نیاز پیدا خواهید کرد.

اخیرا مدیرعامل فایزر نیز اعلام کرده بود که تزریق دوز چهارم واکسن‌ ویروس کرونا ضروری است و این شرکت نیز قصد دارد به‌زودی اطلاعات مربوط به دوز چهارم واکسن کرونا‌ را به سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تحویل دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی