ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رندر آیفون 14 پرو
تکنولوژی

افشای جزئیات جدید از خانواده آیفون 14: مدل مکس جایگزین مینی می‌شود

اگرچه چند ماه تا معرفی گوشی‌های سری آیفون 14 فاصله داریم، اما از چند هفته پیش شاهد انتشار گزارش‌ها و شایعات درباره آن‌ها هستیم. حالا یکی از منابع دنیای فناوری برخی مشخصات کلیدی این محصولات ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

اگرچه چند ماه تا معرفی گوشی‌های سری آیفون 14 فاصله داریم، اما از چند هفته پیش شاهد انتشار گزارش‌ها و شایعات درباره آن‌ها هستیم. حالا یکی از منابع دنیای فناوری برخی مشخصات کلیدی این محصولات را افشا کرده که شامل آیفون 14 مکس هم می‌شود.

اپل امسال هم از چهار آیفون جدید رونمایی می‌کند، اما طبق اکثر گزارش‌ها، اینبار دیگر شاهد معرفی مدل مینی نخواهیم بود و آیفون 13 مینی به آخرین آیفون اپل با این پسوند تبدیل می‌شود. کوپرتینویی‌ها بجای این محصول به سراغ مدل مکس می‌روند چرا که کاربران از نمایشگر بزرگ بیشتر استقبال می‌کنند.

مشخصات کلیدی خانواده آیفون 14

طبق اطلاعاتی که از سوی حساب توییتری «Shadow-Leak» منتشر شده، آیفون 14 و 14 مکس از نظر مشخصات فنی مشابه یکدیگر خواهند بود اما اندازه نمایشگر متفاوتی دارند. علاوه بر این، همانطور که تحلیلگر مطرح محصولات اپل یعنی «مینگ-چی کو» در گذشته گفته بود، اپل برای این سری از محصولاتش به سراغ دو تراشه متفاوت می‌رود.

رندر CAD آیفون 14 پرو
طرح CAD آیفون 14 پرو

مدل استاندارد و مکس به تراشه A15 Bionic مجهز می‌شوند، اما مدل‌های پرو چیپ A16 Bionic خواهند داشت. بنابراین کاربران امسال دلیل بیشتری برای خرید مدل‌های پرو خواهند داشت. با این حال تمام اعضای خانواده آیفون 14 به 6 گیگابایت رم مجهز می‌شوند تا حداقل از این نظر تفاوتی میان آن‌ها نباشد.

در کنار تراشه متفاوت، امسال هم تنها مدل‌های پرو به فناوری پروموشن یا همان رفرش ریت 120 هرتز مجهز می‌شوند. اپل برای آیفون 14 پرو و پرو مکس از پنل OLED LTPO استفاده خواهد کرد که به ترتیب 6.06 و 6.68 اینچی خواهند بود. ابعاد نمایشگر مدل استاندارد و مکس هم به همین ترتیب خواهد بود، اما کاربران این محصولات از فناوری LTPO محروم می‌شوند.

تفاوت‌ها به همینجا ختم نمی‌شود و دوباره شاهد استفاده از دوربین سه‌گانه در مدل‌های پرو و دوگانه در مدل‌های استاندارد خواهیم بود و البته غیر از این، نسخه‌های پرو احتمالا به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی مجهز می‌شوند. همچنین مدل‌های گران‌قیمت حفره درون نمایشگر خواهند داشت. رندرهای رنگی آیفون 14 پرو چند روز پیش منتشر شد.

در نهایت باید بگوییم که این اطلاعات هیچ کدام تایید نشده‌اند و نمی‌توان کاملا به آن‌ها اطمینان کرد، با این حال اکثر گزارش‌ها و شایعات اخیر در یک راستا قرار دارند که می‌تواند آن‌ها را به واقعیت نزدیکتر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی