ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مازراتی گرن توریسمو فولگوره با پیشرانه 1200 اسب بخاری برقی و صفر تا صد زیر سه ثانیه در راه است

مثل بسیاری از برندهای بزرگ، مازراتی هم قصد دارد در آینده مدل‌های جدید خود را با پیشرانه‌های الکتریکی تولید کند. این کمپانی مشهور ایتالیایی اخیرا با انتشار تصاویری به استقبال یکی از خودروهای برقی خود ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

مثل بسیاری از برندهای بزرگ، مازراتی هم قصد دارد در آینده مدل‌های جدید خود را با پیشرانه‌های الکتریکی تولید کند. این کمپانی مشهور ایتالیایی اخیرا با انتشار تصاویری به استقبال یکی از خودروهای برقی خود رفته است. این خودرو گرن توریسمو فولگوره (GranTurismo Folgore) نام دارد و نیروی مورد نیاز آن توسط یک پیشرانه تماما الکتریکی سه موتوره با قدرت 1200 اسب بخار تامین می‌شود که توانایی سرعت بخشیدن به این کوپه لوکس را در کمتر از 3 ثانیه از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت دارد.

مازراتی گرن توریسمو فولگوره

تصاویر منتشر شده از سوی مازراتی، نمای جلو جانبی و عقب گرن توریسمو فولگوره را به نمایش می‌گذارد. این کوپه ۲ + ۲ در کنار نسخه برقی در نسخه‌های بنزینی و هیبریدی و همچنین در اتاق‌های اسپایدر/گرن کابریو نیز به فروش خواهد رسید.

مازراتی گرن توریسمو فولگوره به نوعی نسخه تولیدی کانسپت آلفیری نیز محسوب می‌شود. این کانسپت در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد. با دقت در تصاویر موجود می‌توان ادعا کرد که این خودرو طراحی زیبا و جذابی خواهد داشت.

مازراتی گرن توریسمو فولگوره

از آنجایی که قرار است گرن توریسمو فولگوره با پیشرانه‌های بنزینی و هیبریدی نیز عرضه شود، فرم اتاق آن شبیه خودروهای GT سنتی باقی مانده است. به همین جهت کاپوت طول زیادی داشته و گلگیرها حالتی برآمده دارند. نکته قابل ذکر اینکه چراغ‌های گرن توریسمو فولگوره بسیار شبیه به چراغ‌های MC20 طراحی شده‌اند. 

در رابطه با فضای داخلی فعلا هیچ تصویری منتشر نشده، اما با افزایش روشنایی و زوم کردن برخی جزئیات آشکار می‌شود که پدال‌های پشت فرمان از عجیب‌ترین آنها است. با توجه به برقی بودن پیشرانه، وجود چنین پدال‌هایی بسیار جای تعجب دارد. شاید این پدال‌ها برای تنظیم قدرت سیستم بازیابی انرژی ترمز کارایی داشته باشند. شاید هم تصاویری که مازراتی منتشر کرده مربوط به نسخه بنزینی یا هیبریدی باشد.

مازراتی گرن توریسمو فولگوره

گفته می‌شود پیشرانه مازراتی گرن توریسمو فولگوره از سه موتور الکتریکی تشکیل یافته و در مجموع ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد. با اتکا به این پیشرانه قدرتمند، ابرخودروی برقی ایتالیایی‌ها قادر خواهد بود در زمانی زیر ۳ ثانیه سرعت خود را به ۶۰ مایل یا ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت آن هم ۱۹۰ مایل یا ۳۰۵ کیلومتر در ساعت تخمین زده می‌شود. به غیر از این پیشرانه، گرن توریسمو فولگوره احتمالا با موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر توئین توربو هم وارد بازار خواهد شد. این موتور که در MC20 به کار گرفته شده، ۶۲۱ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

مازراتی گرن توریسمو فولگوره

ناگفته نماند مازراتی از سال ۲۰۳۰ به یک برند تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد. البته برای زمینه‌سازی این اتفاق مهم، مازراتی تا سال ۲۰۲۵ نسخه تمام الکتریکی همه مدل‌های موجود را توسعه خواهد داد. این اقدام در راستای سیاست موسوم به Dare Forward 2030 گروه استلانتیس صورت می‌گیرد. مازراتی ادعا می‌کند با پیاده شدن این سیاست، اولین برند لوکس خواهد بود که تا سال ۲۰۲۵ سبد محصولات خود را برقی‌سازی می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی