ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اتحادیه اروپا
تکنولوژی

اتحادیه اروپا می‌خواهد واتس‌اپ و iMessage را ملزم به همکاری با پلتفرم‌های کوچکتر کند

قانون جدید بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا می‌تواند توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های پیام‌رسان را ملزم به همکاری با هم کند تا محصولات آن‌ها بتوانند با دیگر نمونه‌های مشابه تعامل داشته باشند. طبق بیانیه رسانه‌ای منتشر شده، شرکت‌های مسئول ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

قانون جدید بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا می‌تواند توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های پیام‌رسان را ملزم به همکاری با هم کند تا محصولات آن‌ها بتوانند با دیگر نمونه‌های مشابه تعامل داشته باشند. طبق بیانیه رسانه‌ای منتشر شده، شرکت‌های مسئول واتس‌اپ، فیسبوک مسنجر یا آی‌مسیج باید در صورت درخواست سایر توسعه‌دهندگان، برنامه‌های خود را به صورت قابل تعامل با پلتفرم‌های پیام‌رسان کوچک‌تر دربیاورند.

ابهام در قوانین جدید اتحادیه اروپا

اگرچه قانون گفته شده هنوز به تصویب نرسیده، اما ابهامات زیادی در آن به چشم می‌خورد. همچنین اجرای چنین قانونی می‌تواند سیستم‌های کاملا بسته و انحصاری ایجاد شده توسط شرکت‌هایی مثل اپل و متا را به حالت باز تبدیل کند که قطعا برای چنین غول‌هایی خوشایند نخواهد بود.

اتحادیه اروپا پیام‌رسان

در قسمت مربوط به قانون مذکور در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است که:

«پس از جلسه هشت ساعته میان پارلمان، شورا و کمیسیون اروپا، قانون‌گذاران توافق کردند که سرویس‌های پیام‌رسان بزرگ (مثل واتس‌اپ، فیسبوک مسنجر و آی‌مسیج) باید با پلتفرم‌های کوچک‌تر مشابه، در صورت درخواست، همکاری کنند. در ادامه کاربران پلتفرم‌های بزرگ و کوچک قادر به رد و بدل کردن پیام، ارسال فایل و برقراری تماس ویدیویی در تمامی اپلیکیشن‌های پیام‌رسان خواهند بود و گزینه‌های بیشتری را در اختیار خواهند داشت.»

درحال حاضر برخی پلتفرم‌ها به صورت انحصاری روی دستگاه‌های خاصی ارائه می‌شوند. برای مثال اپلیکیشن آی‌مسیج اپل تنها روی محصولات این شرکت قابل استفاده است؛ اما به نظر می‌رسد که اتحادیه اروپا قصد دارد اپل را مجبور به همکاری با دیگر پیام‌رسان‌ها کند. در چنین حالتی ممکن است یک کاربر تلگرام در ویندوز بتواند به یک کاربر آی‌مسیج در آیفون پیام بفرستد. اما به دلیل ابهامات موجود در متن بیانیه، مشخص نیست که آیا کاربران واتس‌اپ و آی‌مسیج هم قادر به تعامل با هم خواهند بود یا خیر.

درهرحال به نظر می‌رسد که اتحادیه اروپا قصد دارد موانع تهدیدکننده حیات کسب‌وکارهای کوچک را از بین ببرد؛ اما چنین کاری با پیچیدگی‌های فنی بسیاری همراه خواهد بود. در سوی دیگر، زمان زیادی هم برای انطباق با قوانین جدید وجود ندارد و پس از تصویب آن‌ها، شرکت‌ها باید در مدت شش ماه اقدام به پیروی از آن‌ها کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی