ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون 16 احتمالا اولین گوشی اپل با فیس آیدی زیر نمایشگر خواهد بود

دو روز پیش بود که یک رسانه کره‌ای ادعا کرد که اپل با همکاری سامسونگ، سیستم امنیتی فیس آیدی را به زیر نمایشگر آیفون 15 پرو می‌برد. اما حالا یکی از منابع دنیای فناوری با ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

دو روز پیش بود که یک رسانه کره‌ای ادعا کرد که اپل با همکاری سامسونگ، سیستم امنیتی فیس آیدی را به زیر نمایشگر آیفون 15 پرو می‌برد. اما حالا یکی از منابع دنیای فناوری با رد چنین ادعایی، گفته اولین گوشی مجهز به این فناوری احتمالا آیفون 16 خواهد بود که سال 2024 از راه می‌رسد.

مدت‌هاست کاربران منتظر حذف ناچ از بالای نمایشگر آیفون‌ها هستند و می‌خواهند اپل یا از حفره درون صفحه نمایش استفاده کند یا اینکه قطعات مورد نیاز برای دوربین و سیستم فیس آیدی را به زیر نمایشگر ببرد.

طبق شایعات، اپل در مدل‌های پرو آیفون 14 دیگر از برش نمایشگر استفاده نخواهد کرد و بجای آن به سراغ یک حفره کپسولی شکل برای فیس آیدی و یک حفره دایره‌ای شکل برای دوربین سلفی می‌رود. البته مدل‌های استاندارد و مکس همچنان ناچ خواهند داشت که اپل ابعاد آن را در سری آیفون 13 کاهش داد.

اما یک رسانه کره‌ای در گزارشی مدعی شد که اپل در مدل‌ها پرو آیفون 15 حفره کپسولی شکل را حذف می‌کند و سیستم فیس آیدی را به زیر نمایشگر می‌برد. در همین راستا مشابه گوشی‌های اندرویدی، تنها با یک حفره برای میزبانی دوربین سلفی روبه‌رو می‌شویم. اما حالا یک منبع این گزارش را زیرسوال برده است.

آیفون 15 یا 16، کدام فیس آیدی زیر نمایشگر خواهند داشت؟

تحلیلگر مطرح بازار نمایشگرها، «راس یانگ» تایید کرده که اپل سیستم فیس آیدی را به زیر نمایشگر آیفون می‎‌برد، اما نباید منتظر این فناوری تا سال 2024 باشیم. در حقیقت به باور یانگ، زودترین زمان برای عرضه این فناوری، سال 2024 و سری آیفون 16 خواهد بود.

با وجود چنین گفته‌ای، هنوز نمی‌دانیم کدام منبع اطلاعات درستی را در اختیارمان قرار می‌دهد. بنابراین هنوز نمی‌توان بطور قطعی درباره اولین گوشی میزبان فیس آیدی زیر نمایشگر اظهارنظر کرد.

از آنجایی که گفته می‌شود اپل مشغول توسعه یک گوشی تاشو برای رقابت با سامسونگ است، شاید این فناوری ابتدا در چنین محصولی استفاده شود تا از هرنظر بالاتر از آیفون‌های استاندارد قرار بگیرد. آیفون تاشو احتمالا سال 2023 یا 2024 از راه می‌رسد.

باید منتظر ماند و دید اپل کدام محصولش را برای میزبانی سیستم فیس آیدی زیر نمایشگر انتخاب می‌کند: آیفون 15، آیفون 16 و یا آیفون تاشو.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی