ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مقر ناسا
علمی

درخواست بودجه 26 میلیارد دلاری برای ناسا: تکمیل پروژه آرتمیس با شتاب بیشتر

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از سنا درخواست کرده که در سال 2023 حدود 26 میلیارد دلار به ناسا بودجه بدهد. یک سوم این رقم که 2 میلیارد دلار بیشتر از پارسال شده، قرار است ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از سنا درخواست کرده که در سال 2023 حدود 26 میلیارد دلار به ناسا بودجه بدهد. یک سوم این رقم که 2 میلیارد دلار بیشتر از پارسال شده، قرار است به پروژه آرتمیس اختصاص داده شود تا پای انسان دوباره به ماه باز شود.

از این بودجه حدود 7.5 میلیارد دلار برای پروژه آرتمیس کنار گذاشته شده که قرار است در سال 2025 اولین زن و فرد رنگین پوست تاریخ را به ماه بفرستد. بخشی از این بودجه به ساخت ماه‌نشین جدیدی اختصاص می‌یابد که انسان‌ها را به سطح ماه خواهد رساند و دوباره آن‌ها را به زمین برخواهد گرداند.

ناسا برای بازگرداندن انسان به ماه در حال کار روی سه سخت‌افزار کلیدی بوده است: «سیستم فرود فضایی» (SLS)، کپسول «اوریون» و ماه‌نشین. توسعه دو سخت‌افزار نخست از حدود یک دهه پیش آغاز شده و این دو قطعه قرار است با همکاری یکدیگر انسان را به ماه ببرند. در خصوص سومین سخت‌افزار، ناسا پارسال قراردادی 2.9 میلیارد دلاری با اسپیس ایکس بست تا ماه‌نشین جدیدی برای پروژه آرتمیس بسازد.

موشک ناسا

ناسا به دنبال ساخت ماه‌نشین دوم است

با این حال، سازمان فضایی آمریکا اخیرا اعلام کرد که با یک شرکت دیگر هم همکاری می‌کند تا دومین ماه‌نشین خود را بسازد. ناسا از ابتدا می‌خواست با دو شرکت برای ساخت سیستم فرود انسانی وارد همکاری شود، اما به دلیل عدم دریافت بودجه مورد نیاز خود مجبور شد فقط با یک شرکت قرارداد ببندد.

این سازمان حالا برای قرارداد دومین ماه‌نشین خود از دولت درخواست بودجه کرده است. بر اساس اسناد بودجه ناسا، حدود 1.486 میلیارد دلار قرار است به ساخت سیستم فرود انسانی اختصاص داده شود. از سوی دیگر، 779 میلیون دلار برای توسعه دروازه ماه کنار گذاشته شده که ناسا می‌خواهد آن را در مدار ماه بسازد و هابی برای ارسال فضانوردان باشد.

ناسا همچنین 486 میلیون دلار برای انجام ماموریت‌های رباتیک در ماه به منظور کسب اطلاعات بیشتر بودجه درخواست کرده است. سوای از پروژه آرتمیس، کاخ سفید 224 میلیون دلار برای ساخت ایستگاه فضایی تجاری در مدار پایینی زمین بودجه در نظر گرفته است.

از این رقم 26 میلیارد دلاری حدود 8 میلیارد دلار برای پروژه‌های علمی در نظر گرفته که شامل 2.4 میلیارد دلار برای مطالعه پیرامون تغییرات اقلیمی است. 822 میلیون دلار هم برای تحقیق روی نمونه‌های بازگردانده شده از مریخ در نظر گرفته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی