ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیاده روی
علمی

پژوهشگران راه جالبی برای آسان‌تر کردن پیاده‌روی پیدا کردند

محققان در پژوهشی جدید به روش تازه‌ای برای پیاده روی دست پیدا کردند که انرژی مصرفی را نصف می‌کند. این روش را می‌توان برای درمان بیماران مبتلا به اختلال در راه رفتن به کار گرفت. ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۵

محققان در پژوهشی جدید به روش تازه‌ای برای پیاده روی دست پیدا کردند که انرژی مصرفی را نصف می‌کند. این روش را می‌توان برای درمان بیماران مبتلا به اختلال در راه رفتن به کار گرفت.

این تحقیق که در دانشگاه «نبراسکا اوماها» انجام شد و در مجله «Science Robotics» به چاپ رسید، نشان می‌دهد که راه بهینه برای کمک به افراد در راه رفتن استفاده از یک کمربند با قرقره است تا میزان انرژی مصرفی کاهش یابد. نکته اینجاست که قرقره و کمربند متصل شده باید با زاویه‌ای قرار بگیرند که کشش رو به جلویی در بدن فرد ایجاد کنند. در این صورت پیاده روی آسان‌تر خواهد بود. اما نکته اینجاست که میزان بهینه کشش چقدر است؟

«فیلیپ مالکوم»، دانشجوی دوره دکترا و استادیار بیومانیک در «UNO» گفت: «زمانی که راه می‌رویم، فاصله کوتاهی میان قدم‌های ما وجود دارد که در آن یک پا حرکت رو به جلو خود را متوقف می‌کند و پای دیگر که درحال آماده شدن برای شتاب گرفتن است، قدم بعدی را برمی‌دارد. تحقیقات ما نشان داده در همان لحظه که هر دو در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا قدم بعدی زده شود، بهترین زمان است تا نیروی کشش اعمال شود و با کاهش فشار ناشی از وزن انسان روی پاها، میزان انرژی مصرفی برای قدم زدن را کم کند.»

پیاده روی

در این دستگاه از یک قرقره برقی استفاده می‌شود که با ارائه کشش‌های زمان‌بندی شده مشخص به فردی که روی تردمیل راه می‌رود، کمک می‌کند تا انرژی بیشتری ذخیره کند. از آنجایی که در این روش تنها نیاز به بستن یک کمربند است، در مقایسه با دستگاه‌های پیچیده‌تر، تنظیمات آسان‌تری دارد و بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد.

«ایراکلیس پیپین»، جراح عروق در مرکز پزشکی اوماها در تقدیر از این اختراع  گفت: «من بیمارانی دارم که به علت ضعف عضلات پا قادر به راه رفتن نیستند و پیاده روی سبب فشار به شریان‌های پایشان و در نتیجه پادرد می‌شود. وقتی برای اولین بار دیدم بیمارانم قادرند به کمک این دستگاه به راحتی قدم بزنند، بسیار خوشحال شدم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی