ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اظهارات رئیس کمپانی TSMC
تکنولوژی

TSMC: تقاضا برای گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی رو به کاهش است

پیش از این برندهای تولیدکننده گوشی‌های هوشمند به دلیل تقاضای بیش از حد مشتریان با مشکلاتی مواجه شده بودند. با این حال مدیر کمپانی TSMC می‌گوید که تقاضا برای گوشی‌های هوشمند در حال کاهش یافتن ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

پیش از این برندهای تولیدکننده گوشی‌های هوشمند به دلیل تقاضای بیش از حد مشتریان با مشکلاتی مواجه شده بودند. با این حال مدیر کمپانی TSMC می‌گوید که تقاضا برای گوشی‌های هوشمند در حال کاهش یافتن است و تولیدکنندگان فرصت دارند تا کمبود موجودی محصولات خود را جبران کنند.

پیشتر برخی از تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که آیفون SE 2022 تقاضای بسیار بالایی خواهد داشت؛ اما در نهایت مشخص شد که میزان تقاضا برای این گوشی کم‌تر از انتظار بوده است. حال TSMC هم ادعای مشابهی را مطرح کرده که دلیل این موضوع را بیان می‌کند.

نظر مدیر شرکت TSMCدر مورد تقاضای موبایل

اظهارات رئیس کمپانی TSMC

به نقل از منبع آگاه، «مارک لیو» که مدیرکنونی کمپانی TSMC محسوب می‌شود، می‌گوید که تقاضا برای لوازم الکترونیکی مصرفی از جمله گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی کاهش یافته است.

یکی از دلایل اصلی این موضوع، قرنطینه‌های مربوط به افزایش تب کرونا در چین عنوان می‌شود. کمپانی ریخته‌گری نیمه‌هادی تایوان یا همان TSMC، تأمین کننده بزرگ تراشه کمپانی‌های مختلف تولیدکننده گوشی و سخت‌افزار در جهان به شمار می‌آید. این کمپانی هم اکنون مجال تولید و انبار کردن محصولات بیشتری را دارد، زیرا فعلا علاقه مشتریان چینی به گوشی‌های هوشمند کم شده است.

این اما تمام ماجرا نیست؛ لیو همچنین در مورد احتمال افزایش هزینه قطعات و مواد اولیه هشدار داد. لیو در واقع اذعان دارد که هزینه‌های تولید تراشه برای شرکت‌های ریخته‌گری در حال افزایش است. فشار افزایش هزینه‌ها در نهایت به مصرف‌کنندگان وارد می‌شود. این حتی می‌تواند بیش از وضعیت کنونی تقاضا را کاهش دهد.

لیو به صحبت‌های خود ادامه داد و تصریح کرد که کمپانی TSMC می‌خواهد سفارشات را برای مناطقی که تقاضای بیش از حد ندارند، اولویت‌بندی کند. این کاهش تقاضای محصولات سبب شده تا برخی از کمپانی‌ها از جمله همان اپل، میزان تولید گوشی‌های خود را کاهش دهند؛ به عنوان مثال، کوپرتینویی‌ها قصد دارند تعداد کم‌تری آیفون SE 2022 را در آینده تولید کنند.

نظر شما در مورد این اظهارات رئیس کمپانی TSMC چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی