ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جنرال موتورز و فورد
خودرو

فورد و جنرال موتورز، کارخانه‌های میشیگان را به دلیل کمبود قطعات تعطیل می‌کنند

بحران کمبود قطعات ادامه دارد و عواقب این بحران، اکنون گریبان‌گیر دو شرکت آمریکایی فورد و جنرال موتورز شده است. این دو شرکت اعلام کرده‌اند که قرار است کارخانه‌های خود در میشیگان را تعطیل کنند. ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

بحران کمبود قطعات ادامه دارد و عواقب این بحران، اکنون گریبان‌گیر دو شرکت آمریکایی فورد و جنرال موتورز شده است. این دو شرکت اعلام کرده‌اند که قرار است کارخانه‌های خود در میشیگان را تعطیل کنند.

شرکت لادا در روسیه چند هفته قبل اعلام کرده بود که به دلیل کمبود قطعات، به صورت موقت تعطیل شده است. این اما پایان ماجرا نبوده و شرکت‌های بیشتری تحت تأثیر کمبود قطعات قرار گرفته‌اند. اکنون نوبت به فورد و جنرال موتورز رسیده تا تعطیلی یکی از کارخانه‌های خود را اعلام کنند.

بحران کمبود قطعات؛ دغدغه جدید فورد و جنرال موتورز

جنرال موتورز و فورد

گزارش منبع مرتبط نشان می‌دهد که دو شرکت Ford و General Motors به طور جداگانه اعلام کرده‌اند تا هفته آینده، تولیدات خودرو در کارخانه‌های آن‌ها واقع در میشیگان متوقف می‌شود.

خودروساز شماره 2 آمریکا یعنی فورد، رسما اعلام کرده که این اتفاق برای کارخانه «Flat Rock» رخ خواهد داد، جایی که فورد موستانگ محبوب تولید می‌شود. در کنار آن، General Motors نیز می‌گوید به دلیل کمبود موقتی قطعات قرار است تولیدات کارخانه «Lansing Grand River» توقف پیدا کند. شایان ذکر است که خودروهایی مانند شورولت کامارو، کادیلاک CT4 و کادیلاک CT5 در این کارخانه ساخته می‌شوند.

البته General Motors می‌گوید که توقف تولید این کارخانه ربطی به زنجیره تأمین تراشه‌ها ندارد. با این حال جزئیات دیگری هم اعلام نشده است.

صنعت خودروسازی پس از همه‌گیری ویروس کرونا با تغییرات بزرگی مواجه شده و همین موضوع، شرکت‌ها را مجبور به کاهش میزان تولیدات می‌کند. در مقابل اما افزایش قیمت خودروها ضرر خودروسازان را جبران کرده است.

فورد ماه گذشته هم هشداری مبنی بر کاهش تولیدات به دلیل کمبود تراشه طی سه ماه آینده را صادر کرده بود. ماه گذشته حتی فورد یک کارخانه را در شهر کانزاس به همین دلیل تعطیل کرد. فورد افزود که تولیدات دیگر کارخانه‌هایش همچنان به روال عادی انجام می‌شوند و مشکلی برای آن‌ها وجود ندارد.

فورد تنها نیست و حتی جنرال موتورز هم طی هفته گذشته رسما اعلام کرد که تولید دو وانت شورولت و GMC در کارخانه ایندیانا را تا دو هفته متوقف می‌کند.

به نظر شما این توقف تولید کارخانه‌های خودروسازان مطرح جهان، چه تأثیری روی قیمت خودروها می‌گذارد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی