ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیت کوین
تکنولوژی

استخراج 19 میلیون بیت کوین؛ تنها 2 میلیون رمرارز قابل دسترس دیگر وجود دارد

آمارها نشان می‌دهند که در اولین روز از ماه آوریل، میزان استخراج بیت کوین در گردش به 19 میلیون رسیده است. با توجه به اینکه برای باارزش‌ترین رمزارز جهان محدودیت استخراج 21 میلیونی تنظیم شده، ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

آمارها نشان می‌دهند که در اولین روز از ماه آوریل، میزان استخراج بیت کوین در گردش به 19 میلیون رسیده است. با توجه به اینکه برای باارزش‌ترین رمزارز جهان محدودیت استخراج 21 میلیونی تنظیم شده، تنها دو میلیون بیت کوین قابل استخراج دیگر در دسترس ماینرها وجود دارد.

شبکه بیت‌کوین (BTC) در روز جمعه، اول آوریل 2022 (12 فروردین) به نقطه عطف جدیدی دست پیدا کرد و طبق آمار، استخراج 19 میلیون بیت‌ کوین را پشت سر گذاشت. این لحظه تاریخی و مهم در ارتفاع بلاک (Block Height) 730,034 رخ داد و اکنون تنها دو میلیون از این رمزارز باقی مانده که می‌تواند استخراج شود.

بیت کوین

هنگامی که «ساتوشی ناکاموتو» ناشناس شبکه بیت کوین را ایجاد کرد، حداکثر میزان قابل استخراج آن را حدود 21 میلیون تعیین کرد که به گفته برخی منابع، میزان دقیق آن 20,999,817 است. داشبورد بیت کوین سایت clarkmoody.com که استخراج 19 میلیون بیت‌کوین را در روز جمعه تایید کرده، نشان می‌دهد که (در هنگام نوشتن این خبر) فقط 1,998,706.23 بیت‌کوین برای استخراج باقی مانده است.

«کیتیل هوو پترسن» از Kryptovault، بزرگترین ارائه‌دهنده و اپراتور مرکز داده در نروژ ضمن تایید این خبر، اعلام کرد:

«شاید در نگاه اول، (2 میلیون) عدد کمی به نظر برسد، اما من اعتقاد دارم که بهترین روزهای ماینینگ هنوز در پیش رو است.»

بیت کوین
نرخ نصف شدن و انتشار بیت کوین. منبع: Bitcoinfool

هر زمان که یک بلاک توسط ماینرها پیدا می‌شود، انتشار سکه در هر بلوک به میزان 6.25 بیت کوین (289656 دلار) افزایش پیدا می‌کند. تقریبا هر ده دقیقه یک بلاک جدید کشف می‌شود که با این وجود انتظار می‌رود تنصیف بعدی که در آن نرخ انتشار به نصف کاهش می‌یابد، در سال 2024 اتفاق بیفتد. پس از آن، ماینرها در هر بلاک 3.125 بیت‌کوین دریافت خواهند کرد و هاوینگ بعدی احتمالا در سال 2028 انجام خواهد شد.

تا به امروز، السالوادور تنها کشوری است که رسما این ارز دیجیتال را به عنوان پول قانونی معرفی کرده و چندین کشور دیگر از جمله برزیل تلاش‌هایی در این زمینه داشته‌اند. با وجود اینکه تنها کمتر از 10 درصد بیت‌ کوین برای استخراج باقی مانده، جدی‌ترین خریداران این رمزارز با رقابت دشواری مواجه خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی