ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برای اولین بار در تاریخ بیت کوین: محبوب‌ترین رمزارز بازار پول قانونی السالوادور شد

بیت کوین برای اولین بار در طول تاریخ خود، به عنوان ارز قانونی و رسمی یک کشور پذیرفته شد. السالوادور با وجود برخی مخالفت‌ها، از امروز ۱۶ شهریور ماه بیت کوین را به عنوان پول ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

بیت کوین برای اولین بار در طول تاریخ خود، به عنوان ارز قانونی و رسمی یک کشور پذیرفته شد. السالوادور با وجود برخی مخالفت‌ها، از امروز ۱۶ شهریور ماه بیت کوین را به عنوان پول قانونی می‌پذیرد تا به اولین کشور با چنین رویکردی در جهان تبدیل شود.

پذیرش بیت کوین توسط السالوادور مخالفان و موافقان بسیاری دارد. برخی منتقدان می‌گویند این رویکرد باعث دامن زدن به مشکلات مختلف از جمله پولشویی می‌شود. اما این طرحی که توسط رئیس جمهور جوان، کاریزماتیک و محبوب این کشور هدایت می‌شود، به گفته موافقان می‌تواند در رشد اقتصادی این کشور نقش موثری داشته باشد.

براساس قانون جدید در السالوادور، تمامی بنگاه‌های اقتصادی موظفند بیت کوین را در کنار دلار برای پرداخت قبول کنند. رئیس جمهور السالوادور معتقد است که این تصمیم به نفع مردم بوده و باعث صرفه‌جویی ۴۰۰ میلیون دلاری در کمیسیون‌های حواله‌ها می‌شود. همچنین وی می‌گوید چنین رویکردی باعث سرعت بخشیدن به تراکنش‌های مالی خواهد شد و راهکاری مطمئن به حساب می‌آید.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که مردم السالوادور در مورد استفاده از بیت کوین هنوز تردید دارند و نسبت به نوسانات رمزارزها نگران هستند. با این وجود عده‌ای نیز موافق چنین رویکردی هستند.

«نایب بوکله»، رئیس جمهور السالوادور نیز اعلام کرد که این کشور ۴۰۰ بیت کوین خریداری کرده. در واقع ۲۰۰ بیت کوین به خرید قبلی اضافه شده است. برخی تحلیلگران بازار رویکرد السالوادور در پذیرش بیت کوین و همچنین خرید ۴۰۰ بیت کوین را یکی از عوامل تاثیرگذار بر روند صعودی قیمت این رمزارز طی یک هفته اخیر اعلام کرده‌اند. با خرید ۴۰۰ بیت کوین توسط السالوادور، ارزش بازار این رمزارز به یک تریلیون دلار نزدیک می‌شود.

همچنین گفتنی است دولت السالوادور دستگاه‌های خودپرداز کیف پول دیجیتالی Chivo را نیز نصب کرده که تبدیل پول را بدون کارمزد در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در گذشته به شهروندان السالوادور از طریق برنامه کیف پول Chivo مبلغی معادل ۳۰ دلار بیت کوین دولتی هدیه داده شد که آنها می‌توانند بدون کارمزد این بیت کوین را دریافت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی