ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

مایکروسافت 47 ساله شد

47 سال پیش دو مهندس جوان شرکتی را تاسیس کردند که آینده دنیای فناوری را متحول کرد. «بیل گیتس» و «پل آلن» در 4 آوریل سال 1975 رسما مایکروسافت را بنیان گذاشتند تا در آینده ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۰

47 سال پیش دو مهندس جوان شرکتی را تاسیس کردند که آینده دنیای فناوری را متحول کرد. «بیل گیتس» و «پل آلن» در 4 آوریل سال 1975 رسما مایکروسافت را بنیان گذاشتند تا در آینده مهم‌ترین سیستم عامل دنیای کامپیوترهای شخصی به وجود بیاید.

اگر امروز به وضعیت مایکروسافت نگاه کنیم، بسیار بعید به نظر می‌رسد که گیتس و آلن می‌توانستند چنین آینده‌ای را پیش‌بینی کنند. گواه این مسئله شرایطی است که این دو مایکروسافت را با آن تاسیس کردند. بیل و پل هر دو در آن زمان شغل‌های قبلی خود را حفظ کرده بودند. البته این بدان معنا نیست که بنیان‌گذاران مایکروسافت به آینده این شرکت امیدی نداشتند، اما نمی‌توانستند یا نمی‌خواستند تمام وقت خود را روی آن بگذارند.

بیل گیتس که در آن زمان در دانشگاه هاروارد درس می‌خواند، یک روز چمدان خود را بست و به «آلباکرکی» در ایالت «نیو مکزیکو» رفت تا با اولین مشتری این شرکت دیدار کند. این مشتری Micro Instrumentation and Telemetry Systems یا به اختصار MITS، سازنده Altair 8800 بود. این کامپیوتر خود نیازمند مقاله‌ای مفصل است، اما فعلا به گفتن این نکته بسنده می‌کنیم که Altair 8800 جرقه انقلابی در دنیای کامپیوترها را زد.

گیتس و الن مایکروسافت
بیل گیتس و پل آلن، بنیان‌گذاران مایکروسافت

مایکروسافت بر دنیای نرم‌افزارها متمرکز بود

هدف مایکروسافت پیوستن به این انقلاب بود، اما نمی‌خواست مثل بسیاری از شرکت‌ها با سخت‌افزار این کار را انجام دهد. هدف گیتس و آلن تمرکز بر دنیای نرم‌افزار بود و کلمه «سافت» در انتهای نام شرکت هم از همین‌جا آمده بود.

مایکروسافت سه سال بعد اولین دفتر بین‌المللی خود را در ژاپن افتتاح کرد. در سال 1980، «استیو بالمر» به جمع آن‌ها پیوست و تمرکز کسب و کار روی سیستم عامل قرار گرفت. اکثر طرفداران دنیای فناوری بقیه تاریخ را بلدند. پس از MS-DOS، اولین رابط گرافیکی با ویندوز معرفی شد و نرم‌افزارهای زیادی از سوی این شرکت روانه بازار گردید.

حوزه‌های فعالیت این کمپانی حالا فوق‌العاده زیاد شده و این شرکت در بخش‌های مختلفی از دنیای بازی‌ها گرفته تا حوزه سلامت و رایانش ابری فعالیت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • حسن موسوی
    حسن موسوی | ۲۱ فروردین ۱۴۰۱

    پاینده باد. در مقایسه با شرکت خسیس و منحوس اپل که تا دلارتون نره تو جیبش هیچ سرویس ازش نمیگیرید، مایکروسافت خیلی شرکت دست و دلبازی هست. میلیون میلیون نفر چند ده ساله از دهها کشور جهان سومی بدون اینکه یک سنت به مایکروسافت بدن؛ با محصولاتش زندگی میکنن. به صدها میلیون نفر بدون اینکه چیزی ازش بگیره دهها ساله فایده رسونده. گوگول هم تقریبا همینطور. همه ما مفت از خدمات بسیار زیادش استفاده میکنیم.

  • realtime
    realtime | ۱۶ فروردین ۱۴۰۱

    یکی از تاثیر گذار ترین شرکت های روی زندگی مردم جهان.

  • کیان عزیزی
    کیان عزیزی | ۱۶ فروردین ۱۴۰۱

    موبارکه

مطالب پیشنهادی