ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پایان ساب ردیت r/Place سال 2022؛ کاربران ایرانی چه اثری از خود به جا گذاشتند؟

رویداد r/Place سال 2022 هم بالاخره پس از پنج روز به پایان رسید و صبح امروز بسته شد. صدها هزار کاربر وب‌سایت ردیت در طول چند روز هر پنج دقیقه یک پیکسل را روی یک ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۵

رویداد r/Place سال 2022 هم بالاخره پس از پنج روز به پایان رسید و صبح امروز بسته شد. صدها هزار کاربر وب‌سایت ردیت در طول چند روز هر پنج دقیقه یک پیکسل را روی یک صفحه سفید گذاشتند تا اثری جذاب را خلق کنند، اما کاربران ایرانی چه طرح‌هایی را در این اثر هنری ایجاد کردند؟

رویدادی که از روز اول آوریل در ساب ردیت r/Place آغاز شده بود، پس از پنج روز تمام شد. متاسفانه اثر نهایی کاربران در انتهای این رویداد پاک شد و آخرین تصویری که از آن منتشر شده را در زیر می‌بینید:

تصویر نهایی r/Place سال 2022
تصویر r/Place سال 2022

همان طور که می‌بینید، در این بوم 1000 در 1000 پیکسلی تعداد زیادی طرح‌های مختلف از میم‌های اینترنتی گرفته تا شعارهای سیاسی و پرچم و نماد کشورها دیده می‌شود. از جمله آثار شاخص پرچم فرانسه و برخی از نمادهای این کشور است. در پایین راست هم می‌توانیم پرچم پرتغال، آرژانتین و آمریکا را ببینیم. پرچم آلمان به صورت نواری در عرض و قسمتی از ارتفاع صفحه کشیده شده و پرچم ترکیه هم به خوبی قابل مشاهده است. برای دیدن این اثر پیکسلی در ابعاد و کیفیت اصلی، روی این لینک کلیک کنید.

طرح کاربران ایرانی در r/Place سال 2022

طرح ایران در r/Place
طرح ایران در r/Place

اگر کمی به سمت چپ پرچم ترکیه برویم، می‌توانیم اثر کاربران ایرانی را ببینیم. در این اثر علاوه بر پرچم کشورمان، برج آزادی، مجسمه شیردال پرسپولیس، مقبره کوروش بزرگ و نقشه ایران هم دیده می‌شود. کمی بالاتر از بخش ایران می‌توانیم پرچم نسبتا بزرگ اوکراین و حتی چهره رئیس جمهور این کشور را ببینیم.

نکته جالب در رویداد ساب ردیت r/Place که ایده آن توسط سازنده بازی Wordle معرفی شد، همکاری و اتحاد کاربران در ثبت طراحی‌ها است. از آن‌جایی که هر کاربر می‌تواند پیکسل‌های خودش را روی این بوم بگذارد، امکان خرابکاری در طرح‌ها وجود دارد، اما اگر کاربران با هم متحد باشند، می‌توانند از طرح خود محافظت کنند و در نهایت در کنار یکدیگر اثری بسازند که شامل سلایق و نظرات افراد سراسر جهان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی