ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

توییتر موضع سختی را در مورد اکانت‌های دولتی روسیه اتخاذ می‌کند

توییتر از حساب‌های کاربری دولتی یا وابسته به دولت می‌خواهد تا تصاویر اسیران جنگی مربوط به حمله نظامی روسیه به اوکراین را حذف کند. همچنین این شرکت قصد دارد احتمال مشاهده پست‌های مربوط به اکانت‌های ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

توییتر از حساب‌های کاربری دولتی یا وابسته به دولت می‌خواهد تا تصاویر اسیران جنگی مربوط به حمله نظامی روسیه به اوکراین را حذف کند. همچنین این شرکت قصد دارد احتمال مشاهده پست‌های مربوط به اکانت‌های دولت روسیه را به شدت کاهش دهد.

توییتر در جدیدترین پست خود جزئیات نحوه واکنش این شرکت به چنین توییت‌هایی را توضیح داده و می‌گوید این تصمیم برای اطمینان از استفاده درست از این پلتفرم گرفته شده تا محتوای ناقض کنوانسیون‌های ژنو منتشر نشود.

حذف توییت‌های حاوی تصاویر خشونت آمیز

توییت‌های حاوی اقدامات خشونت آمیز که ترس و وحشت عمومی ایجاد می‌کنند نباید از طریق توییتر منتشر شوند. پیشتر تصاویری از سربازان کشته شده و ویدیوهایی از بازجویی سربازان اسیر از طریق توییتر به اشتراک گذاشته شده بودند که این اقدامات مورد انتقاد قرار گرفتند و به همین دلیل این شرکت تصمیم گرفته چنین محدودیت‌هایی را درنظر بگیرد.

البته گفتنی است با وجودی که توییتر از حساب‌های دولتی می‌خواهد محتوای مربوط به اسیران جنگی را حذف کنند، اگر برخی محتواهای عمومی‌تر در مورد اسیران جنگی به اشتراک گذاشته شوند و محتوای قانع کننده‌ای داشته باشند، به توییت مربوطه اجازه انتشار داده می‌شود ولی به کاربران در مورد محتوای آن هشدار داده می‌شود.

توییتر همچنین محتوای توییت‌هایی که به قصد توهین، تمسخر یا تهدید به اشتراک گذاشته شوند را توسط هر کاربری که به اشتراک گذاشته شود، حذف خواهد کرد.

اشتراک‌گذاری محتواهای مربوط به اسرای جنگی، موضوعی بحث برانگیز است. در حالیکه برخی بر این باورند که اگر این ویدیوها تجاوز یکی از طرفین دعوی را آشکار کند، می‌تواند جنبه همدلی داشته باشد ولی برخی نیز معتقدند که به تصویر کشیدن چنین مواردی می‌تواند ناقض قوانین بین‌المللی باشد. بررسی تک تک ویدیوها و محتواهای این چنینی قبل از انتشار کار ساده‌ای نیست و به همین دلیل باید سیاست کلی در مورد آن درنظر گرفته شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی