ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سایز استوری اینستاگرام
آموزش

چگونه استوری‌هایی با اندازه بهینه در اینستاگرام داشته باشیم؟

طبق داده‌های منتشر شده از سوی اینستاگرام، نیمی از کاربران این شبکه اجتماعی به صورت مداوم در هرحال انتشار استوری هستند و رقم گفته شده به صورت پیوسته در حال افزایش است. بهره‌گیری از استوری‌ها ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

طبق داده‌های منتشر شده از سوی اینستاگرام، نیمی از کاربران این شبکه اجتماعی به صورت مداوم در هرحال انتشار استوری هستند و رقم گفته شده به صورت پیوسته در حال افزایش است. بهره‌گیری از استوری‌ها تنها محدود به حساب‌های کاربری شخصی نمی‌شود و صفحات کسب و کارها نیز به شکل مداوم درحال جذب مخاطب از طریق آن‌ها هستند. یکی از نکات مهم در همین زمینه، دانستن سایز بهینه استوری اینستاگرام است که می‌تواند جذابیت بیشتری به آن‌ها ببخشد؛ برای همین در ادامه به بررسی بهترین اندازه و اهمیت بکارگیری آن خواهیم پرداخت.



اندازه بهینه استوری‌های اینستاگرام

سایز اصلی استوری های اینستاگرام باید برابر با ۱۰۸۰ (عرض) در  ۱۹۲۰ (طول) پیکسل باشد که معادل رزولوشن 1080p می‌شود. البته می‌توان استوری‌هایی با رزولوشن کمتر نیز در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشت، اما عرض تصاویر نباید کمتر از ۵۰۰ پیکسل باشد. فرمت‌های PNG و JPEG در کنار GIF در استوری‌ها قابل استفاده هستند.

سایز استوری اینستاگرام

اگر از دوربین داخلی اینستاگرام برای ثبت استوری استفاده کنید، نیازی نیست که نگران اندازه خروجی باشد؛ زیرا به صورت خودکار نسبت و رزولوشن گفته شده در عکس‌ها رعایت می‌شود. اما اگر از اپلیکیشن دوربین دستگاه یا سایر وسایل عکسبرداری بهره می‌گیرید، بهتر است ابعاد تصویر دلخواه (۹ به ۱۶) را پیش از شروع کار، تنظیم کنید. همچنین می‌توانید تصاویر دارای ابعاد نامناسب را با نرم افزارهای ویرایشگر تصویر برش دهید تا اندازه مطلوب جهت استفاده در استوری‌های اینستاگرام بدست آید.

اهمیت سایز استوری اینستاگرام

ابعاد در نظر گرفته شده از سوی اینستاگرام برای استوری‌ها، جهت اطمینان از آپلود تصاویر با کیفیت بالا و نمایش صحیح آن‌ها در اغلب موبایل‌ها تعریف شده است. با بهره‌گیری از اندازه ذکر شده در قسمت قبلی، می‌توانید از تغییر ناخواسته ابعاد استوری و کاهش کیفیت آن جلوگیری کنید و استوری‌های جذاب‌تری را به ثبت برسانید که در آن‌ها هیچ قسمتی از صفحه خالی باقی نمی‌ماند.

سایز استوری اینستاگرام

اگر تصاویری با اندازه نامناسب در استوری‌های اینستاگرام آپلود کنید، قسمت‌های اضافی به صورت خودکار برش می‌خوردند، یا بخش‌هایی از صفحه خالی خواهد ماند. در تصویر بالا می‌توانید تفاوت میان عکسی با اندازه مناسب (چپ) و غیر مناسب (راست) را مشاهده کنید.

ناحیه امن در استوری‌های اینستاگرام

ناحیه امن در استوری‌های اینستاگرام به قسمتی از صفحه گفته می‌شود که در آن، احتمال برش یا قرارگیری سایر المان‌ها روی عکس وجود ندارد. اینستاگرام به شکل خودکار این قسمت را با خطوط آبی در هنگام حرکت دادن المان‌های گرافیکی به کاربر نشان می‌دهد. برای مثال اگر سعی کنید یک المان مثل زمان یا استیکر را به گوشه صفحه انتقال دهید، با محدودیتی مشابه تصویر پایین مواجه خواهید شد. همچنین خطوطی برای نشان دادن مرکز صفحه هم در هنگام افزودن موارد مختلف به استوری‌ها در دسترس قرار دارد.

سایز استوری اینستاگرام

سوالات متداول درباره سایز استوری اینستاگرام

بهترین سایز استوری اینستاگرام کدام است؟

ابعاد بهینه برای عکس‌ها در استوری‌های اینستاگرام برابر با ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل است که نسبت تصویر ۹ به ۱۶ را تشکیل می‌دهد. کمترین میزان عرض تصاویر قابل استفاده نیز باید ۵۰۰ پیکسل باشد.

چه فرمت‌های تصویری در استوری‌های اینستاگرام قابل استفاده است؟

کاربران می‌توانند تصاویر دارای فرمت PNG و JPEG در کنار GIF را درون استوری‌های اینستاگرام به اشتراک بگذارند.

چه فرمت‌های ویدیویی در استوری‌های اینستاگرام پشتیبانی می‌شود؟

برای قرار دادن ویدیو در استوری‌های اینستاگرام باید از فایل‌هایی با فرمت‌های MP4 و MOV استفاده نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی