ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

متاورس
تکنولوژی

زندگی ابدی در متاورس؛ تلاش یک شرکت برای تعامل مجازی حتی پس از مرگ

یک شرکت حوزه واقعیت مجازی مستقر در جمهوری چک، قصد دارد راهی برای زندگی جادوانه و ابدی در فضای متاورس و ارتباط برقرار کردن با افراد پس از مرگ پیدا کند. پس از اینکه «آرتور ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

یک شرکت حوزه واقعیت مجازی مستقر در جمهوری چک، قصد دارد راهی برای زندگی جادوانه و ابدی در فضای متاورس و ارتباط برقرار کردن با افراد پس از مرگ پیدا کند.

پس از اینکه «آرتور سیشوف» مدیرعامل شرکت توسعه‌دهنده واقعیت مجازی Somnium Space، پدرش را چندین سال پیش به دلیل سرطان از دست داد، شروع به بررسی راه‌هایی برای حفظ شخصیت و ماهیت افراد حتی پس از مرگ کرد. نتیجه این بررسی‌ها حالتی به نام «Live Forever» است که در آینده منتشر خواهد شد و باعث می‌شود تا کاربران ظاهر، صدا و حتی شخصیت خود را به عنوان آواتارهای دیجیتالی احیا کنند.

برای ساخت چنین مدل شبیه‌سازی، این شرکت از اعضا و کاربران خود اجازه می‌گیرد تا به مقداری از داده‌های شخصی آن‌ها مانند مکالمات، حرکات و حالات چهره دسترسی داشته باشد.

متاورس

سیشوف در مصاحبه خود به Vice گفت:

«اگر من فوت کنم و این داده‌ها را جمع‌آوری کرده باشم، بچه‌هایم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و با آواتار من، حرکاتم و صدای من ارتباط داشته باشند. شما با آن شخص ملاقات خواهید کرد. شاید در 10 دقیقه ابتدایی صحبت خود، متوجه نشوید که در حال صحبت با هوش مصنوعی هستید و این هدف ما است.

این شرکت انتظار دارد تا در سال جاری آزمایش خود با داده‌های کاربران علاقه‌مند را در سال جاری آغاز کند و سال آینده، اولین آواتارهای Live Forever خود را در دسترس قرار دهد. همچنین شرکت‌کنندگان در هر زمانی می‌توانند ضبط داده‌ها را متوقف کنند یا از این شرکت درخواست کنند تا آن‌ها را به طور کامل حذف کند.

سیشوف در همین رابطه توضیح می‌دهد که کاربران نباید نگران مسائل امنیتی باشند، زیرا برخلاف فیسبوک، اپل و سایر غول‌های فناوری، Somnium Space اطلاعات شخصی آن‌ها را به تبلیغ‌کنندگان نمی‌فروشد.

پلتفرم Somnium Space که روی بلاکچین اتریوم ساخته شده و از طریق هدست‌های واقعیت مجازی مانند Vive و Oculus قابل دسترسی است، به کاربران اجازه می‌دهد تا زمین دیجیتالی خریداری کنند و سپس خانه، دارایی و سایر NFTهای خود را خرید، ساخت و ساز یا به آن وارد کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی