ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پرتغال
تکنولوژی

پرتغال برای اولین بار به یک بانک مجوز مبادلات ارز دیجیتال ارائه کرد

بانک مرکزی پرتغال (Banco de Portugal) به یک موسسه مالی مستقر در این کشور به نام Bison Bank مجوز لازم برای فعالیت به عنوان یک ارائه دهنده خدمات دارایی مجازی (VASP) را ارائه کرده است. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

بانک مرکزی پرتغال (Banco de Portugal) به یک موسسه مالی مستقر در این کشور به نام Bison Bank مجوز لازم برای فعالیت به عنوان یک ارائه دهنده خدمات دارایی مجازی (VASP) را ارائه کرده است.

به گزارش رسانه پرتغالی Sapo، با این وجود بانک Bison بخش تجاری ویژه جدیدی به نام Bison Digital Assets را ایجاد خواهد کرد تا به عنوان مکانی برای تبادل دارایی‌های مجازی فعالیت کند. همچنین این بخش اولین نهاد متعلق به یک بانک در پرتغال است که خدماتی مانند سرمایه‌گذاری و معاملات ارزهای دیجیتال را انجام می‌دهد.

پرتغال

طبق این گزارش، مشتریان به مجموعه جدید و گسترده‌تری از محصولات و خدمات که مطابق با روند تقاضای بازار در این بخش جدید است و با نیازهای جهانی آن‌ها مطابقت دارد، دسترسی پیدا خواهند کرد. همچنین، گفته شده است که Bison Digital Assets سرمایه‌گذاران نهادی با ارزش خالص بالایی را هدف قرار خواهد داد، اما هنوز مشخص نشده که این واحد قصد دارد خدمات خود را برای کدام یک از ارزهای دیجیتال ارائه کند.

پرتغال؛ بهشت مالیاتی حوزه کریپتو

پرتغال

از زمان‌ها قبل، از پرتغال به عنوان یکی از کشورهای دوستدار کریپتو و البته بهشت مالیاتی این حوزه یاد می‌شود. در این کشور هیچ سود سرمایه یا مالیات بر درآمد شخصی روی ارزهای دیجیتال وجود ندارد، مگر اینکه ارزهای دیجیتال منبع اصلی درآمد افراد باشد. همچنین دولت پرتغال رمزارزها را نوعی پرداخت یا ارز می‌داند، نه یک دارایی.

در آوریل سال 2020، این کشور از برنامه‌هایی برای ایجاد مناطق آزاد فناوری (ZLTs) خبر داد تا کسب‌و‌کارها بتوانند محصولات و خدمات خود را در آن آزمایش کنند. پرتغال در زمان اعلام این برنامه، اشاره کرد که به عنوان بخشی از طرح تحول دیجیتال خود به دنبال آزمایش فناوری بلاکچین است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت Bison بانک، این موسسه خدمات مدیریت ثروت، سپرده‌ گذاری و بانکداری سرمایه گذاری را به مشتریان خود ارائه می‌کند و متعلق به یک گروه سرمایه‌گذاری خصوصی چینی مستقر در هنگ کنگ است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی