ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تست تنفسی
علمی

برای اولین بار تست تنفس جهت تشخیص کرونا از FDA آمریکا مجوز گرفت

سازمان غذا و دارو ایالات متحده (FDA)، برای اولین بار مجوز استفاده از آزمایش تنفس و بررسی ترکیب شیمیایی دم و بازدم را با هدف تشخیص اضطراری ابتلا به ویروس کرونا صادر کرد. دستگاه تشخیص ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

سازمان غذا و دارو ایالات متحده (FDA)، برای اولین بار مجوز استفاده از آزمایش تنفس و بررسی ترکیب شیمیایی دم و بازدم را با هدف تشخیص اضطراری ابتلا به ویروس کرونا صادر کرد.

دستگاه تشخیص کرونا با استفاده از تست تنفسی که « InspectIR COVID-19 » نام دارد، پنج ترکیب شیمیایی در دم و بازدم انسان را مورد بررسی قرار می‌دهد. بدین ترتیب، ابتلای افراد به ویروس کرونا تشخیص داده می‌شود.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده، FDA، در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: « برای انجام این آزمایش نیاز به ابزاری است که تنها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یافت می‌شود. اندازه این دستگاه بزرگ است – به اندازه یک چمدان دستی. از هر دستگاه نیز می‌توان برای آزمایش 160 نفر در روز استفاده کرد.»

تست تنفسی

دکتر «جف شورن» مدیر مرکز تجهیزات و سلامت رادیولوژی سازمان غذا و داروی امریکا گفت: « مجوزی که امروز صادر شد، در راستای نوآوری‌هایی است که به تشخیص ویروس کرونا سرعت می‌بخشد. تست تنفسی روش جدیدی برای یافتن افراد مبتلا است و به پزشکان در تسریع فرآیند تشخیص کمک می‌کند.»

محققان پیش از این برای اطمینان از نحوه عملکرد دستگاه، مطالعه‌ای بر روی 2409 نفر انجام داده بودند. در راستای این مطالعات مشخص شد دستگاه تنفسی InspectIR COVID-19 قادر است در 91.2% مواقع موارد مثبت کرونا را به خوبی و با دقت بالا شناسایی کند. از سویی دیگر، دقت این دستگاه در هنگام شناسایی نمونه‌هایی که به این ویروس مبتلا نیستند – نمونه‌های منفی- در حدود 99.3% بود.

FDA در ادامه گفت: « برای اطمینان از ابتلا به صورت 100% باید آزمایشات مولکولی بر روی افراد با نتایج مثبت انجام شود. اما ارقام مذکور به اندازه کافی خوب هستند تا بتوان به آن‌ها به عنوان نتیجه اتکا کرد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی