ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جک دورسی
تکنولوژی

حمله جک دورسی به هیئت مدیره توییتر: عضو ناکارآمد شرکت هستند

هنوز نظر نهایی هیئت مدیره توییتر درباره پیشنهاد خرید ایلان ماسک اعلام نشده و این شبکه اجتماعی نوعی استراتژی دفاعی به نام «قرص سمی» را در پیش گرفته. با این حال، مدیرعامل تسلا در این ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

هنوز نظر نهایی هیئت مدیره توییتر درباره پیشنهاد خرید ایلان ماسک اعلام نشده و این شبکه اجتماعی نوعی استراتژی دفاعی به نام «قرص سمی» را در پیش گرفته. با این حال، مدیرعامل تسلا در این رابطه ساکت نبوده و چندین توییت انتقادی نسبت به هیئت مدیره توییتر منتشر کرده و از سوی دیگر و در اقدامی عجیب، حالا «جک دورسی»، مدیرعامل سابق این شرکت هم از آن‌ها انتقاد کرده است.

جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر که ماه نوامبر سال گذشته از سمت مدیرعاملی کناره‌گیری کرد و تا ماه آینده عضو هیئت مدیره آن باقی خواهد ماند، از مدیران این شبکه اجتماعی به عنوان «ناکارآمدی مداوم شرکت» یاد کرد و گفت با اظهارات «گری تان»، سرمایه‌گذار خطرپذیر موافق است که به عقیده او یک هیئت مدیره ناکارآمد «به معنای واقعی کلمه می‌تواند ارزش یک میلیارد دلاری را از بین ببرند.»

جک دورسی و ماسک توییتر را تحت فشار می‌گذارند

جک دورسی

از سوی دیگر، ایلان ماسک نیز تلاش کرد تا با اشاره به سهم بسیار کم هیئت مدیره توییتر، آن‌ها را به دور از منافع شرکت معرفی کند. او در توییت خود می‌نویسد:

«با خروج جک، هیئت مدیره توییتر در مجموع تقریبا هیچ سهامی ندارد! با این وجود، منافع اقتصادی آن‌ها به سادگی با سهامداران همسو نیست.»

در حال حاضر، هیچ مدرکی مبنی بر همکاری یا تبانی ماسک و دورسی در توییت‌های اخیر آن‌ها وجود ندارد، اما کاملا قابل مشخص است که برگزاری نوعی کمپین غیررسمی توسط دو تن از مهم‌ترین کاربران این شبکه اجتماعی، می‌تواند نقش مهمی در تحت فشار قرار دادن هیئت مدیره توییتر داشته باشد.

هفته گذشته، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا پیشنهاد خرید توییتر به ارزش هر سهم 54.20 دلار و به ارزش کلی 43 میلیارد دلار و به صورت کاملا نقدی را مطرح کرده بود و از آن زمان گفته می‌شود هیئت مدیره به شیوه‌های مختلفی (از جمله استراتژی قرص سمی) نشان داده علاقه چندان زیادی به پذیرش این پیشنهاد ندارد. از سوی دیگر، ماسک هم اعلام کرده که پیشنهاد دیگری ارائه نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی