ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تغییر نام کاربری در اینستاگرام
آموزش

چگونه نام کاربری خود را در اینستاگرام تغییر دهیم؟

نام کاربری یکی از المان‌های اساسی در بیشتر شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود و معمولا کاربران می‌توانند یکبار پس از ساخت اکانت، آن را تغییر دهند. البته این محدودیت در اینستاگرام وجود ندارد و افراد می‌توانند ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

نام کاربری یکی از المان‌های اساسی در بیشتر شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود و معمولا کاربران می‌توانند یکبار پس از ساخت اکانت، آن را تغییر دهند. البته این محدودیت در اینستاگرام وجود ندارد و افراد می‌توانند به دفعات متعدد اقدام به انجام چنین کاری کنند. تغییر نام کاربری در اینستاگرام از طریق اپلیکیشن اندروید و iOS در کنار نسخه تحت وب، به آسانی قابل انجام است که در ادامه به نحوه آن خواهیم پرداخت. همچنین در مطلبی دیگر نحوه گرفتن تیک آبی اینستاگرام را توضیح داده‌ایم.

نام نمایشی و نام کاربری از مشخصات اصلی کاربران در اینستاگرام به شمار می‌روند که امکان یافتن اکانت‌های مختلف را فراهم می‌سازند. نام نمایشی برخلاف نام کاربری می‌تواند تکراری باشد و نیازی به منحصربه‌فرد بودن آن نیست. در سوی دیگر نام کاربری نباید متعلق به شخص دیگری باشد و در غیر این صورت پیغام خطایی در هنگام تعویض آن از سوی اینستاگرام نمایش داده می‌شود.

تغییر نام کاربری اینستاگرام در اپلیکیشن

برای تغییر نام کاربری در اینستاگرام در گوشی‌های هوشمند، باید از اپلیکیشن اختصاصی این شبکه اجتماعی استفاده کنید. البته امکان انجام این کار از طریق نسخه تحت وب نیز وجود دارد؛ اما استفاده از اپلیکیشن آسان‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

۱. برای شروع کار وارد برنامه اینستاگرام در موبایل یا تبلت خود شوید.

۲. روی تصویر پروفایل خود در گوشه پایینی سمت راست صفحه بزنید تا به صفحه پروفایل منتقل شوید.

۳. اگر بیش از یک حساب کاربری در اینستاگرام خود به ثبت رسانده باشید، باید اکانت مورد نظر جهت تغییر یوزرنیم را انتخاب نمایید.

تغییر نام کاربری در اینستاگرام

۴. در صفحه پروفایل حساب کاربری خود روی گزینه Edit Profile در پایین بخش بایو (Bio) و بالاتر از هایلایت استوری‌ها بزنید.

۵. پس از ورود به بخش Edit Profile روی کادر قرار گرفته در جلوی عبارت Username بزنید و سپس نام کاربری جدید مورد نظر را در آن وارد نمایید.

۶. در صفحه گفته شده می‌توانید موارد دیگر را نیز در کنار نام کاربری، تغییر دهید که شامل نام نمایشی، آدرس وب سایت و بایو می‌شود.

۷. پس از اتمام کار جهت ذخیره کردن تغییرات صورت گرفته روی کلید Done یا تیک آبی در گوشه بالایی سمت راست صفحه بزنید.

تعویض یوزرنیم اکانت اینستاگرام در نسخه وب

اپلیکیشن اختصاصی اینستاگرام تنها در دسترس کاربران سیستم عامل‌های اندروید و iOS قرار دارد و برای تغییر نام کاربری اینستاگرام در سایر دستگاه‌ها، باید به سراغ نسخه تحت وب بروید.

۱. در ابتدا یک پنجره مرورگر روی دستگاه خود باز کنید و وارد وب سایت اصلی اینستاگرام به آدرس Instagram.com شوید.

۲. اگر در گذشته وارد حساب کاربری خود نشدید، باید با وارد کردن نام کاربری، ایمیل یا شماره همراه وارد اکانت شوید.

۳. پس از ورود به اکانت اینستاگرام خود، روی تصویر پروفایل خود در گوشه بالایی سمت راست صفحه کلیک کنید و سپس از میان موارد نمایش داده شده در منو، گزینه Settings را انتخاب نمایید.

تعویض یوزرنیم اکانت اینستاگرام در نسخه وب

۴. اکنون باید به صورت خودکار وارد تب Edit Profile شده باشید. در ادامه می‌توانید روی کادر مقابل عبارت Username کلیک کرده و پس از آن نام کاربری جدید خود را تایپ کنید. در صورت نیاز می‌توانید موارد دیگر از جمله نام نمایشی، آدرس وب سایت، بایو، ایمیل، شماره همراه و جنسیت را در این صفحه تغییر دهید.

۵. در نهایت برای اعمال تغییرات صورت گرفته روی کلید آبی رنگ Submit در پایین صفحه کلیک نمایید.

آنچه باید قبل از تغییر نام کاربری بدانید

اگرچه اینستاگرام محدودیتی برای تعداد دفعات تغییر نام کاربری در نظر نگرفته؛ اما باز هم شرایط خاصی را برای آن تعریف کرده است. محدودیت‌های مرتبط با یوزرنیم در اینستاگرام شامل موارد اشاره شده در قسمت پایین می‌شود که بهتر است قبل از تغییر نام کاربری از آن‌ها آگاه باشید.

  • نام کاربری نباید در گذشته توسط دیگر کاربران به ثبت رسیده باشد.
  • تعداد کاراکترهای مورد استفاده در نام کاربری نباید بیشتر از ۳۰ حرف، عدد و سمبل باشد.
  • نام کاربری تنها می‌تواند شامل حروف و اعداد در کنار نقطه و آندرلاین باشد و نمی‌توان از فاصله یا سایر کاراکترهای ویژه در آن استفاده نمود.

فرایند تغییر نام کاربری در اینستاگرام به صورت لحظه رخ می‌دهد و پس از آن، یوزرنیم قبلی شما جهت استفاده دیگر افراد آزاد خواهد بود؛ در نتیجه اگر شخص دیگری اقدام به ثبت آن نماید، دیگر نمی‌توانید از نام کاربری قبلی خود بهره بگیرید. توجه داشته باشید که تغییر یوزرنیم موجب عوض شدن آدرس اینترنتی مرتبط با حساب کاربری شما نیز می‌شود و در صورت نیاز باید آن را در سایر شبکه‌های اجتماعی یا وب سایت‌ها به‌ روز کنید.

آنچه باید قبل از تغییر نام کاربری بدانید

شایان ذکر است که تغییر نام کاربری در اینستاگرام روی سایر جنبه‌های اکانت از جمله دنبال‌کنندگان (Fallowers) تاثیری نخواهد داشت و همچنان می‌توانید به تمامی محتوای قبلی حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید. البته به صورت کلی، عوض کردن یوزرنیم موجب کاهش تعامل با پروفایل می‌شود؛ اما این مسئله چندان برای کاربران عادی مطرح نیست و بیشتر شامل صفحاتی با تعداد دنبال‌کنندگان بالا می‌شود.

چگونه پس از تغییر یوزرنیم یک پروفایل را پیدا کنیم؟

یافتن یک پروفایل پس از آن که اقدام به تغییر نام کاربری خود کرده است، چندان کار سختی نخواهد بود و از روش‌های مختلفی می‌توان آن را پیدا کرد. اگر اکانت مورد نظر را در گذشته دنبال کرده باشید، تنها کافی است تا به لیست دنبال‌شوندگان (Fallowing) مراجعه کنید تا بتوانید نام کاربری جدید آن را مشاهده نمایید. همچنین اگر نام نمایشی اکانت مورد نظر تغییر نکرده باشید، با نوشتن آن در قسمت جستجو احتمالا قادر خواهید بود تا به نتیجه دست پیدا کنید.

روش دیگر برای یافتن اکانت‌ها پس از تغییر یوزرنیم، یافتن تعامل‌های قدیمی با آن‌ها است. برای مثال یک نظر در زیر پست یا تگ‌های روی عکس‌ها می‌تواند شما را به نام کاربری جدید برساند. سایر تعامل‌ها مثل دایرکت‌ها هم شامل این مسئله می‌شوند و نام کاربری جدید در آن‌ها قابل رویت خواهد بود.

سوالات متداول درباره تغییر نام کاربری در اینستاگرام

چه محدودیتی برای تغییر نام کاربری در اینستاگرام وجود دارد؟

کاربران اینستاگرام از لحاظ تعداد دفعات تغییر یوزرنیم با محدودیتی مواجه نیستند و می‌توانند به مراتب متعدد این کار را انجام دهند. البته نام کاربری جدید نباید توسط فرد دیگری در گذشته به ثبت رسیده باشد. همچنین حداکثر ۳۰ کاراکتر می‌تواند در یوزرنیم استفاده کرد که تنها شامل اعداد، حروف، نقطه و آندرلاین می‌شود.

چرا نمی‌توانم اقدام به تغییر نام کاربری در اینستاگرام کنم؟

شایع‌ترین دلیلی که از تغییر نام کاربری در اینستاگرام جلوگیری می‌کند، ثبت شدن آن توسط فرد دیگر است. حتی اگر اکانت دارای نام کاربری مشابه به صورت غیر فعال باشد و در نتایج جستجو نمایش داده نشود، باز هم نخواهید توانست یوزرنیم آن را برای خود انتخاب کنید. همچنین در صورت تعویض نام کاربری در اپ اینستاگرام، ممکن است تا چند ساعت نتوانید به یوزرنیم قبلی برگردید.

روش سریع و آسان برای تغییر نام کاربری در اینستاگرام چیست؟

برای تغییر نام کاربری در اپلیکیشن اینستاگرام تنها کافی است تا در صفحه پروفایل خود روی گزینه Edit Profile بزنید و پس آز آن اقدام به وارد کردن نام کاربری جدید در کادر روبه‌روی عبارت Username کنید. همچنین در نسخه تحت وب اینستاگرام به مراجعه به بخش Settings و ورود به تب Edit Profile قادر به تعویض یوزرنیم خواهید بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ebif_GSM
    Ebif_GSM | ۸ تیر ۱۴۰۲

    سلام من یه سوال داشتم ممنون میشم جواب بدید:
    من یه اکانت جدید ساختم و میخوام نام این اکانت جدید رو در اکانت دیگری که فالوور هم دارد استفاده کنم یعنی نام کاربری اکانت جدیدم رو که آزاد کردم استفاده کنم. در اکانت جدید نام کاربری رو تغییر دادم تا آن نام آزاد بشه و آن نام آزاد شده رو در اکانتی که فالوور داره زدم اما گفت در دسترس نیست، من یک روز تقریبا منتظر موندم و بعد دوباره امتحان کردم و باز هم نوشتن در دسترس نیست در حالی که اون نام رو عوض کردم تو اکانت جدید، و عملا باید در دسترس باشه. آیا ممکنه سوالم رو جواب بدید؟ ممنونم

مطالب پیشنهادی