ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آپریلیا sxr 160
خودرو

بررسی آپریلیا SXR 160 ؛ 75 میلیون تومان برای یک اسکوتر ایتالیایی

در این مطلب یک اسکوتر ایتالیایی موجود در بازار کشور به نام آپریلیا SXR 160 را مورد بررسی قرار خواهیم داد. موتورسیکلتی که با قیمت 75 میلیون تومانی به راحتی می تواند با مدل های ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

در این مطلب یک اسکوتر ایتالیایی موجود در بازار کشور به نام آپریلیا SXR 160 را مورد بررسی قرار خواهیم داد. موتورسیکلتی که با قیمت 75 میلیون تومانی به راحتی می تواند با مدل های گران قیمت تر از خود رقابت کند.

شرکت موتورسیکلت‌سازی ایتالیایی آپریلیا یکی از معروف‌ترین کمپانی‌های حاضر در عرصه تولید موتورسیکلت به‌حساب می‌آید که مدل‌های ریسینگ آن به‌واسطه حضور در مسابقات موتورسواری، شهرت جهانی دارند و طرفداران زیادی را در سراسر دنیا مجذوب خود ساخته‌اند.

اما این زیرمجموعه گروه پیاجیو تنها به تولید مدل‌های ریسینگ نمی‌پردازد، بلکه برخی محصولات اقتصادی و اسکوتر را نیز در همکاری با شرکت‌های موتورسیکلت‌سازی هندی نظیر باجاج به تولید می‌رساند. 

آپریلیا SXR 160

از جمله این محصولات اقتصادی آپریلیا sxr 160 است که جزو مناسب‌ترین موتورسیکلت‌های حاضر در کلاس اسکوتر پریمیوم شهری به‌حساب می‌آید و موفق شده عناوین اسکوتر برتر سال 2021 در بازار هند، بهترین وسیله دوچرخ در نمایشگاه Auto Expo 2020 و اسکوتر برتر 2021 از سوی مجله تاپ گیر هندوستان را به دست آورد. شرکت کبیر موتور مسئولیت عرضه این اسکوتر شهری ایتالیایی را در بازار ایران بر عهده دارد و به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا نگاهی به مشخصات این محصول اروپایی بیندازیم.

طراحی آپریلیا SXR 160

این موتورسیکلت ایتالیایی به عنوان یک اسکوتر شهری طراحی جذابی دارد. نمای جلوی آن به‌ویژه کاسه‌چراغ‌های جلو شبیه برخی موتورسیکلت‌های ریسینگ آپریلیا طراحی شده و جلوه‌ای نسبتا خشن اما جذاب ارائه می‌دهد.

نمای جلو آپریلیا SXR 160

همچنین در قسمت جلو یک طلق دودی رنگ کار شده تا نور آفتاب مانع خوانایی صفحه آمپر تمام دیجیتال تک‌رنگ این موتورسیکلت نشود. تک‌رنگ بودن کلاستر این موتور احتمالا چندان با سلیقه مشتریان جور درنمی‌آید و میزان خوانایی آن زیر نور شدید آفتاب نیز می‌تواند کاهش پیدا کند.

صفحه آمپر آپریلیا SXR 160

 نمای بغل نیز تا حدودی با المان‌های اسپرت و عضلانی تزیین‌شده تا جوان‌ترها و طرفداران موتورهای استریت یا ریسر هم به سوی این موتورسیکلت شهری بیشتر جذب شوند و صرفا آن را یک مدل اصطلاحا پیرمردی یا خانوادگی ندانند. در نمای عقب طرح چراغ‌ها هماهنگی مناسبی با انواع جلو دارد و مواردی مثل چراغ خطر یا راهنما نیز درون آنها به صورت یکپارچه کار شده است.

نمای عقب آپریلیا SXR 160

در ناحیه جلوی پای راکب فضای کافی وجود دارد؛ همچنین یک گیره جهت آویز کردن برخی وسایل نظیر کیسه‌های پلاستیکی تعبیه شده است. به علاوه شما می‌توانید درپوش قسمت جلوی پا را باز کنید تا به دو محفظه برسید. درون محفظه سمت چپ یک پورت usb کار شده و در محفظه سمت راست نیز می‌توانید برخی وسایل نظیر دستکش یا اشیای دیگر را قرار دهید.

 آپریلیا SXR 160

 اما مهم‌ترین بخش بار این موتورسیکلت در زیر صندلی آن قرار گرفته است که با کلید بازوبسته می‌شود و حدود 24 لیتر فضا دارد و به راحتی می‌توان یک کلاه کاسکت یا وسایل دیگر را درون آن جا داد. طراحی زین نسبتا پهن و نرم است و دو نفر می‌توانند به راحتی روی آن جا گرفته و از نشیمن مناسب این موتورسیکلت لذت ببرند.

مشخصات فنی آپریلیا SXR 160

آپریلیا SXR 160 از یک انجین تک سیلندر سه سوپاپ به حجم ۱۶۰ سی سی به همراه گیربکس اتوماتیک سی وی تی نیروی خود را تامین می‌کند. حداکثر قدرت این پیشرانه حدود ۱۰.۸ اسب بخار است که در ۷۶۰۰ دور در دقیقه تولید می‌شود. بیشینه گشتاور آن نیز برابر ۱۱‌.۶ نیوتن متر بوده که آن نیز در دور موتور ۶۰۰۰ حاصل می‌شود. این پیشرانه به آپدیت 3v tech گروه پیاجیو هم تجهیز شده که گفته می‌شود راندمان موتور را افزایش و میزان آلایندگی آن را کاهش می‌دهد.

 مشخصات فنی آپریلیا SXR 160

هماهنگی بسیار مناسب میان پیشرانه و گیربکس این موتورسیکلت لذت سواری بیشتری برای راکب آپریلیا ایجاد خواهد کرد؛ به نحوی که قدرت مورد نیاز در هر زمان و متناسب با میزان پیچش دسته گاز در اختیار شما خواهد بود.

 همچنین یکی دیگر از نکات مثبت آپریلیا SXR160 سواری نرم آن است که باعث می‌شود راکبان این اسکوتر شهری از سواری با آن رضایت نسبتا بالایی داشته باشند. همچنین رینگ‌های نسبتا کوچک ۱۲ اینچی باعث می‌شود تا شعاع گردش و مانورپذیری موتورسیکلت نسبت به رقبا کمی برتر به نظر بیاید. البته شاید این رینگ‌های کوچک از لحاظ ظاهری چندان مطلوب همه مشتریان نباشند.

APRILIA SXR 160

این اسکوتر ایتالیایی حدود ۱۲۹ کیلوگرم وزن دارد و باک سوخت آن ۷ لیتر بنزین درون خود جای می‌دهد. با توجه به میانگین مصرف سوخت حدود ۲.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌توان کمتر از ۳۰۰ کیلومتر را با یک باک سوخت این موتورسیکلت پیمود. سطور زیر مشخصات فنی کامل آپریلیا sxr۱۶۰ را به اطلاع شما می‌رساند.

مشخصات فنی آپریلیا SXR 160

نوع انجین

تک سیلندر ، چهار زمانه، مجهز به فناوری تیری وی تِک (3VTECH)

حداکثر توان

 10.8 اسب بخار در دور ِ 7100RPM

حجم سیلندر

 160 سی سی

حداکثر سرعت

100 کیلومتر بر ساعت

انتقال قدرت

انتقال قدرت CVT

سیستم خنک کنندگی

موتور هوا خنک با سیستم تحریک سوپاپ  SOHC

سیستم کلاچ

کلاچ ژاپنی برند FCC

تسمه

تسمه ژاپنی

سیستم تعلیق

جلو دو شاخ تلسکوپی - عقب کمک فنر مونوشاک

سیستم ترمز جلو

ترمز جلو دیسکی ABS

سیستم ترمز عقب

ترمز عقب کاسه ای

سیستم سوخت رسانی

EFI

گنچایش باک سوخت

7 لیتر

میزان مصرف سوخت

 2.6 لیتر در 100 کیلومتر با گرید مصرف سوخت  A

امکانات

دزدگیر، سوئیچ کی لِس ( keyless )، USB، جفت ریموت، سنسور جک بغل، چراغ LED، سرعت شمار دیجیتال، استارتر برقی، رینگ اسپرت آلومینیومی

وزن کل

129 کیلوگرم

آپریلیا 160

حرف آخر

با توجه به آنکه قیمت آپریلیا SXR 160 حدود ۷۵ میلیون تومان از سوی شرکت کبیر موتور به صورت اقساطی در نظر گرفته شده است، بنابراین باید گفت که در اینجا با یک موتورسیکلت ایتالیایی نسبتا خوش قیمت و با ارزش خرید مناسب طرف هستیم. به عنوان مثال جهت مقایسه لازم است بدانید که رقیب ژاپنی این موتور یعنی یاماها nmax 150 kls چیزی حدود ۱۳۲ میلیون تومان توسط شرکت نیرو موتور به بازار عرضه می‌شود.

بنابراین قیمت آپریلیا بسیار پایین‌تر از حریف ژاپنی به‌حساب می‌آید که درنتیجه با خرید این اسکوتر، یک موتورسیکلت ایتالیایی با قیمت مناسب در اختیار شما خواهد بود که به‌واسطه آن می‌توانید لذت اسکوترسواری در سطح شهر یا حتی جاده را تجربه کنید.

از لحاظ خدمات پس از فروش نیز گفته می‌شود که این موتور در بازار وضعیت مناسبی دارد؛ به‌ویژه که پلتفرم آن با مدل sr ۱۶۰ آپریلیا یکسان است و بنابراین قطعات فنی آن در بازار قابل دسترس خواهند بود. در کل توصیه می‌شود که اگر قصد خرید یک اسکوتر شهری در این کلاس را دارید، بهتر است که حتما بررسی‌های بیشتری روی آپریلیا sxr160 انجام دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی