ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

گوگل با نمایش تایم ‌لپس‌های متفاوتی، «روز زمین» را جشن گرفت [تماشا کنید]

گوگل در «روز زمین» (Earth Day) دودل خود را به شیوه‌ای کاملا خلاقانه تغییر داد که تاثیرات مخرب انسان‌ها روی کره زمین را نشان می‌دهد. این بار غول موتور جستجو به سراغ چهار تصویر متحرک ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

گوگل در «روز زمین» (Earth Day) دودل خود را به شیوه‌ای کاملا خلاقانه تغییر داد که تاثیرات مخرب انسان‌ها روی کره زمین را نشان می‌دهد. این بار غول موتور جستجو به سراغ چهار تصویر متحرک (گیف) مختلف رفته که تاثیرات چشمگیر ناشی از تغییرات آب‌و‌هوایی را در برخی مناطق خاص نشان می‌دهد.

سوژه جدید گوگل؛ گرم شدن کره زمین

از جمله تصاویر متحرکی که در لوگوی گوگل استفاده شده، می‌توان به تصویری از مرجان‌های درخشان در «سد بزرگ مرجانی» استرالیا اشاره کرد که تحت فشار آب‌های گرم‌تر، رنگ خود را از دست می‌دهند.

گوگل

مرجان‌ها موجودات زنده‌ای هستند که رنگشان را از جلبک‌های موجود در بافت‌های خود دریافت می‌کنند و با آن‌ها نوعی رابطه همزیستی دارند. مرجان‌ها در شرایط استرس‌زایی از جمله افزایش دمای اقیانوس، جلبک‌های خود را در پدیده‌ای به نام «سفیدشدگی» از دست می‌دهند. طبق گزارش‌های منتشر شده، سد بزرگ مرجانی در ماه مارس، ششمین حادثه انبوه «سفیدشدگی» را تجربه کرده است. از این پدیده به عنوان یکی از دلایل گرم شدن کره زمین یاد می‌شود.

گوگل در لوگو خود با استفاده از تصاویر سازمان غیرانتفاعی The Ocean Agency یکی از پدیده‌های سفیدشدگی مرجان مربوط به سال 2016 را نشان می‌دهد. (تصویر بالا)

گوگل

دو تصویر دیگر، یخچال‌های طبیعی زمین را نشان می‌دهد که در طی چندین دهه گذشته، از سرمرسوک، گرینلند و قله کوه کلیمانجارو، تانزانیا ناپدید شده‌اند. کلیمانجارو یک آتشفشان خاموش است و یکی از تنها سه قله آفریقا محسوب می‌شود که بالای آن یخچال‌های طبیعی شکل گرفته است. اگر این یخچال‌ها با سرعت فعلی خود، به ذوب شدن ادامه دهند، احتمالا ظرف چند دهه آینده به طور کامل ناپدید خواهند شد.

آخرین لوگو متحرک گوگل، تخریب جنگل در الند، آلمان را به تصویر می‌کشد. به گفته مردم محلی، اکنون بخشی از پارک ملی هارتس (Nationalpark Harz) را درختان مرده تشکیل می‌دهند. نابودی درختان این جنگل به دلیل خشکسالی به وجود آمده که آن‌ها را ضعیف کرده و در معرض حمله حشرات قرار داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی