ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نتیجه یک نظرسنجی: 15 درصد توسعه‌دهندگان وب 3 را نوعی کلاهبرداری می‌دانند

وب‌سایت StackOverFlow در گزارشی تازه نظر توسعه‌دهندگان و کاربران خود را درباره Web3، بلاکچین و رمزارزها منتشر کرده است. گزارش حاصله نشان می‌دهد که 25 درصد آن‌ها فکر می‌کنند Web3 آینده اینترنت خواهد بود. با ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

وب‌سایت StackOverFlow در گزارشی تازه نظر توسعه‌دهندگان و کاربران خود را درباره Web3، بلاکچین و رمزارزها منتشر کرده است. گزارش حاصله نشان می‌دهد که 25 درصد آن‌ها فکر می‌کنند Web3 آینده اینترنت خواهد بود. با این حال، حدود 36 درصد اعلام کردند که حتی نمی‌دانند وب 3 چیست.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، 85 درصد توسعه‌دهندگان تاکنون با بلاکچین برنامه نساخته‌اند. از بین بقیه هم اکثر پروژه‌ها شخصی یا به عنوان سرگرمی بوده است. از میان 31 درصدی که سر کار پروژه بلاکچینی توسعه داده‌اند، 72 درصد در شرکت‌های نرم‌افزاری کار می‌کنند و از همین تعداد، 55 درصدشان حتی در محل کار این پروژه‌ها را به عنوان پروژه‌های جانبی یا تفریحی پیش برده‌اند.

پروژه‌های بلاکچینی کجا توسعه می‌یابند
توسعه‌دهندگان کجا از بلاکچین استفاده می‌کنند؟

از میان افرادی که می‌دانند وب 3 چیست، 40 درصد فکر می‌کنند این فناوری در آینده نقش حیاتی ایفا می‌کند، 25 درصد باور دارند تب آن فروکش خواهد کرد، 20 درصد معتقدند وب 3 برای کریپتو اهمیت دارد و 15 درصد آن را نوعی کلاهبرداری می‌دانند.

توسعه‌دهندگان چه نظری به وب 3 دارند
توسعه‌دهندگان چه نظری به وب 3 دارند؟

کاربران جدید به وب 3 علاقه دارند

وب‌سایت StackOverFlow می‌گوید حدود 20 تا 30 درصد سوال‌هایی که درباره بلاکچین در این پلتفرم مطرح می‌شود، از سمت کاربران جدید آن‌هاست. آن‌ها احتمالا به این حوزه علاقه‌مند شده و به‌تازگی کدنویسی را شروع کرده‌اند. اکثر سوالات حوزه بلاکچین هم برای زبان‌های برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت و پایتون است.

چه برچسب‌هایی در دنیای بلاکچین پرطرفدارترند
چه برچسب‌هایی در دنیای بلاکچین پرطرفدارترند؟

اتریوم، سالیدیتی، بلاکچین، وب 3 و قراردادهای هوشمند مهم‌ترین موضوعاتی بودند که در میان سوالات کاربران در StackOverFlow دیده شدند. پرطرفدارترین برچسب در میان برچسب‌های بلاکچینی که به طور مستقیم به این فناوری‌ها اشاره نمی‌کند، جاوا اسکریپت است. در جایگاه بعدی نام پایتون دیده می‌شود.

برچسب‌های غیربلاکچینی
کدام برچسب‌های غیربلاکچینی پرطرفدارترند؟

این دو زبان در بحث بلاکچین اهمیت زیادی دارند اما بین سوالاتی که با این عبارات برچسب خورده، تفاوت‌های اندکی دیده می‌شود. برای مثال، برچسب پایتون بیشتر زمانی استفاده می‌شود که کاربر می‌خواهد سوالی درباره APIها و معامله رمزارز بپرسد. در آن سو، جاوا اسکریپت بیشتر در سوالاتی دیده می‌شود که به ساخت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مربوط است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی